اختصاصی پاریس: خودرویی که می بینید هرچند نسل هفتم گلف GTI نیست ولی نباید انتظار داشت که مدل آتی GTI تفاوت بسیاری با آن داشته باشد . . .
رونمایی مفهومی VII GTI حرکتی محافظه کارانه از طرف مدیران فولکس واگن برای عرضه ورژن نهایی گلف GTI بوده که قرارست سال آینده و به عنوان مدل 2015 راهی بازار شود. اینکه بازخورد این مدل مفهومی در میان هواداران، مشتریان و حتی رسانه ها چگونه است می تواند عاملی مهم برای ایجاد تغییرات ظاهری خفیف در نسل آتی GTI باشد.
گلف GTI جدید مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربو خواهد بود که بیش از 220 اسب بخار قدرت داشته و با سفارش پکیج تقویتی موتور، این قدرت 10 اسب بخار نیز افزایش می یابد. این خودرو صفرتاصد را در 6.6 ثانیه طی کرده و می تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت برسد. یکی از ویژگی های GTI جدید دیفرانسیل الکترونیکی آن است که بهبود مانورهای خودرو علی الخصوص در پیچ ها را بدنبال خواهد داشت. همچنین طبق اعلام فولکس واگن، GTI جدید 1.3 لیتر مصرف ترکیبی کمتری نسبت به گذشته خواهد داشت؛ از این رو با یک حساب سرانگشتی می توان حدس زد که مصرف آن به حدود 6.0 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد که اگر چنین باشد 18درصد نسبت به سابق کاهش یافته است.