آزمایش هم‌زمان کوروت موتور وسط و کوروت ZR1 جدید در کنار همدیگر

آزمایش هم‌زمان کوروت موتور وسط و کوروت ZR1 جدید در کنار همدیگر

زمستان امسال سرِ مهندسان قسمت شورولت کوروت بسیار شلوغ است چراکه جنرال موتورز به‌صورت همزمان در حال توسعهٔ چند نسخه از این خودرو است و حالا دو نمونهٔ کوروت موتور وسط و کوروت ZR1 در کنار هم در حال آزمایش دیده شده‌اند. از این خودروها تصاویری جاسوسی منتشر شده است که نمایی فوق‌العاده از این دو نسخهٔ کوروت را نشان می‌دهند و اولین فرصت را برای ما فراهم می‌آورند که آن‌ها را در کنار یکدیگر مقایسه کنیم.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics1

دماغه‌ای کوتاه و شیب‌دار و بخش کشیدهٔ عقبی، طراحی آشنایی برای یک سوپراسپرت موتور وسط هستند که در کوروت زردرنگ در حال آزمایش نیز دیده می‌شوند. در روی کاپوت آن نیز استتار موج‌داری دیده می‌شود که ممکن است ورودی هوا باشد درحالی‌که برای ایجاد فضای سر بیشتری برای راننده و سرنشین، در طرفین سقف نیز دو برآمدگی به چشم می‌خورد درحالی‌که بخش مرکزی سقف ارتفاع کمتری دارد.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics13

در گلگیرهای عقب کوروت موتور وسط نیز یک دهانه یا ورودی هوای مخفی دیده می‌شود که احتمالاً وظیفهٔ تأمین هوای موردنیاز پیشرانه را بر عهده دارد. قسمت عقبی این سوپراسپرت هم کاملاً استتار شده است اما بااین‌حال چراغ‌های عقب نسبتاً مشخص هستند. همچنین در این قسمت چهار سر اگزوز نیز به‌خوبی نمایان هستند اما نکتهٔ تعجب‌آور اینکه در عقب کوروت موتور وسط هیچ اسپویلر و دیفیوزری دیده نمی‌شود آن‌هم درحالی‌که این دو قطعهٔ آئرودینامیک در عقب بسیاری از سوپراسپرت‌های امروزی وجود دارند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics17

علاوه بر این، تصاویر جاسوس نشان می‌دهند که در مسیر آزمایش، یک کوروت موتور وسط دیگر هم وجود دارد که به‌شدت استتار شده است به‌گونه‌ای که این نمونه علاوه بر پوشش‌های استتاری مرسوم که کل بدنهٔ آن‌را پوشانه است، با یک پوشش گستردهٔ دیگر نیز به‌طور کامل مخفی شده است. همچنین در طرفین این کوروت نیز دو وانت شورولت سیلورادو به چشم می‌خورند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics18

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics110

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics19

در سوی دیگر، کوروت ZR1 جدید قرار دارد که کمی ارتفاع بیشتری از کوروت موتور وسط دارد اما هنوز هم یک سوپراسپرت کم ارتفاع به نظر می‌رسد. این تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که ZR1 دارای دو اسپویلر مجزا است که یکی بسیار بلند و با سطحی بزرگ بوده و دیگری کوچک‌تر است. علاوه بر این، کوروت‌های ZR1 در حال آزمایش دارای کاپوت برآمده و دماغهٔ تهاجمی هستند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics12

انتظار می‌رود که کوروت ZR1 در سال جاری و با مدل 2018 معرفی گردد و ممکن است که مجهز به پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 جدید LT5 شورولت باشد. شاید وجود اسپویلرهای متفاوت در این خودرو به معنای ارائهٔ یک پکیج حتی اسپرت‌تر برای ZR1 جدید باشند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics15

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *