آئودی RS Q5 در راه نمایشگاه ژنو

آئودی RS Q5 در راه نمایشگاه ژنو

به‌احتمال بسیار زیاد آئودی قصد دارد کراس‌اوور اسپرت RS Q5 را در نمایشگاه ژنو 2017 که ماه آینده برگزار می‌شود رونمایی کند. هرچند میزبانی ژنو از RS Q5 هنوز رسماً توسط آئودی تأیید نشده است اما رئیس بخش آئودی اسپرت «استفان وینکلمن» گفته است که یکی از محصولات RS آئودی در سوئیس معرفی می‌شود. وی دراین‌ارتباط گفته است:

«ژنو پیش روی ما است. ما یک معرفی مهم در این نمایشگاه خواهیم داشت؛ بنابراین این نمایشگاه برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا قصد داریم یک محصول RS جدید در سگمنت B (کلاس Q5) را در آن معرفی کنیم. شما به‌زودی آنچه را که اتفاق می‌افتد خواهید دید».

audi-rs-q5

این در حالی است که آئودی چندی پیش مدل اسپرت و قدرتمند SQ5 را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد اما RS Q5 نسخه‌ای حتی قدرتمندتر از SQ5 بوده و عملکرد بالاتری خواهد داشت. این مدل پرچم‌دار خانوادهٔ نسل جدید Q5 محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که در RS Q5 از نسخه‌ای بهینه‌سازی شده از پیشرانهٔ 3 لیتری V6 بنزینی SQ5 استفاده گردد یا موتور 2.9 لیتری V6 متعلق به پورشه در آن بکار گرفته شود. به هر صورت، این خودرو احتمالاً قدرتی در حدود 450 اسب بخار خواهد داشت که شتاب صفرتاصد آن‌را به زیر 5 ثانیه می‌رساند. پس از معرفی RS Q5، دیگر SUVهای آئودی نیز از عملکرد بالا بهره‌مند خواهند شد که شامل مدل‌های RS Q2، RS Q4 و RS Q6 می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *