تصاویر غیررسمی از نسل جدید رودیوس برخلاف آنچه که از تیزرهایش مشخص بود، با کمترین تغییرات ظاهری منتشر شده؛ تصاویر لو رفته از رودیوس 2014 نشان می دهند که طراحان آن هنوز هم علاقه ای به ایجاد یک تحول اساسی ندارند . . .
اما رودیوس 2014 به لطف چراغ های جدید جلو که از پیکاپ کوراندو اسپرت گرفته شده و همچنین چراغ های جدید عقبش هرچه باشد بازهم بهتر از نسل قبلی آن است. البته این دور از انتظار نبود که طراحان سانگ یانگ یک خودروی فوق العاده جدید را معرفی نمی کنند اما وقتیکه همین مدل را با مفهومی های دیگر سانگ یانگ مانند XIV مقایسه می کنیم پی می بریم که سانگ یانگ پتانسیل کافی برای ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در خودروهایش را دارد اما ظاهرا هنوز هم زمان اجرای آن فرا نرسیده است.
سانگ یانگ قرارست فروش این مدل را ابتدا از بازار کره جنوبی آغاز کند. هنوز از پیشرانه رودیوس 2014 خبر موثقی در دسترس نیست اما گفته می شود برای این ون بزرگ از پیشرانه های 2.0 لیتری دیزلی و همچنین 3.2 لیتری بنزینی استفاده می شود. اطلاعات کامل رودیوس 2014 همزمان با رونمایی رسمی آن در نمایشگاه ژنو 2013 منتشر خواهند شد.
***********************************************
بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: به فاصله یکماه از انتشار اولین تصاویر رودیوس 2014، سانگ یانگ برای نخستین بار آنرا در ژنو رونمایی کرد؛ خودرویی که در برخی بازارهای آسیایی با نام های کوراندو توریزمو (فقط در هنگ کنگ) و Stavic (روسیه، استرالیا، شیلی و …) شناخته می شود امادر اکثر بازارهای اروپایی آنرا با نام رودیوس توریزمو می شناسند . . .
رودیوس که در کلاس ون های فول سایز بازار قرار گرفته، برای اولین بار در سال 2004 میلادی راهی خیابان ها شد. اولین فیس لیفت آن نیز در سال 2007 معرفی شد ولی آنقدر طراحان آن بی انگیزه کارشان را انجام داده بودند که عرضه این فیس لیفت هیچ کمکی به افزایش محبوبیت جهانی اش نداشت تا سرانجام در پاییز 2011 کمپانی خط تولید آنرا متوقف کرد. البته این موضوع به معنی بد بودن اوضاع مالی سانگ یانگ نیست چراکه بعدها مشخص شد آنها حداقل 165 میلیون دلار در همین سه سال فروش رودیوس به جیب زده اند!
به هرحال رودیوس هرچه بوده و هست حالا به نسل دوم خود رسیده؛ در نسل جدید رودیوس فاصله محوری همچنان 3000 میلیمتر باقیمانده تا جای کافی برای قرارگیری حداقل هفت سرنشین در آن باشد. البته چیدمان صندلی های آن تا 9، 10 و 11 نفر نیز قابل افزایش است. رودیوسی که به ژنو آمده بود، سه ردیف صندلی داشت که صندلی های ردیف دوم آنرا می توان جداگانه خواباند، اگرهم بدنبال حداکثر فضای بار هستید می توانید صندلی های ردیف سوم را از درون کابین جدا کنید که در اینصورت حداکثر فضای بار 3,240 لیتری در اختیار دارید.
سانگ یانگ برای پیشرانه رودیوس جدید از موتور توربو دیزلی e-XDi200 بهره گرفته که 155 اسب بخار قدرت در دور 4,000 به همراه 360 نیوتن متر گشتاور در فاصله دورهای 1,500 تا 2,800 تولید می کند. گیربکس استاندارد این مدل شش سرعته دستی بوده اما سفارش پنج سرعته T-Tronic مرسدس بنز نیز امکان پذیر است.
صندلی های برقی با سیستم گرمایشی برای سرنشینان جلو، سیستم پخش MP3 با پورت USB/AUX و بلوتوث، سیستم کمکی ترمز یاBAS، کنترل پایداری، کروز کنترل، سیستم ضد واژگونی یاARP، ایربگ های اصلی جلو به همراه ایربگ های جانبی، سنسور عقب، سیستم گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدن برف پاک کن ها و سیستم جدیدAir Quality برای تصفیه هوای درون کابین از گازهای خطرناک مانند مونو اکسید کربن ازجمله مشخصه های استاندارد رودیوس 2013 خواهند بود.