اختصاصی از نمایشگاه ژنو:
درنمایشگاه خودروی ژنو تیونر آلمانی ، آلپینا با آخرین مدل هایش پا به میدان گذاشته ، مدلهایی که همه رگ وریشه باوارییایی دارند.
اولین محصول مورد بررسی آلپینا B6 بی توربو می باشد که اولین رونمایی اروپایی خودش را پس از نمایشگاه توکیو تجربه می کند.این مدل که از ب ام و 560i کوپه ریشه گرفته است ، با تغییرات اعمالی در موتور مانند اضافه شدن دو توربوشارژر موازی توانسته به قدرت 540 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 700 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه برسد.B6 بی توربو قادر است تا صفر تا صد را در زمان 4.4 ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دست یابد.قوای محرکه این موتور توسط یک جعبه دنده سوئیچ ترونیک هشت سرعته اسپرت اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.
علاوه بر این شاهد بهبود عملکرد آیرودینامیکی توسط اسپویلرهای نصب شده در جلو و عقب ، اسپلیتر کربنی جلو و بال اختیاری عقب هستیم.همچنین این مدل مجهز به سیستم اگزوز آکراپویچ و رینگ های 20 اینچی کلاسیک آلپینا که با تایرهای میشلین پوشیده شده اند ، می باشد.
و اما هیجان انگیز ترین محصول گلوله ی سبز آلپینا ، B3 GT3 .این مدل ترکیبی از مدل مسابقه ای B6 GT3 و عناصر کلاسیک آلپینا ولی با اجازه ی تردد در شهر می باشد.
اصلاح سیستم اگزوز و نصب صدا خفه کن موجب شده تا فشار عقب کاهش پیدا کند که این امر موجب افزایش قدرت B3 GT3 به میزان 8 اسب بخار شده است.
موتور توربوشارژر 3 لیتری 6 سیلندر مورد استفاده در مدل B3 GT3 که پیش از این در مدل B3 S از همین شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود ، قادر است قدرتی معادل 408 اسب بخار را تولید کند همچنین موتور مورد استفاده از سیستم تزریق مستقیم بنزین بهره می برد.
آنچه که این مدل را متمایز می کند رنگبندی متفاوت آن است که این رنگ بندی به فضای داخل نیز کشیده شده است.
و سرانجام آلپینا B5 با توربو . خودرویی بر اساس ب ام و سری 5 که با ارائه کیت بدنه و بسته ای برای افزایش قدرت پیشرانه از سوی آلپینا به رقیب و جایگزین ب ام و M5 تبدیل شده است.
موتور 4.4 لیتریV8 که مجهز به توربوشارژر دوقلو می باشد قادر است قدرتی معادل 507 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 700 نیوتن متر را برای حرکت B5 تولید کند.