سدان خانوادگی جتا دومین خودروی هایبرید فولکس (پس از توآرگ) است که از ماه نوامبر در دسترس خریداران قرار می گیرد. موتور درون سوز اصلی 1.4 لیتر حجم دارد و با کمک توین شارژر (توربو شارژر و سوپر شارژر) توان 150 اسب بخار وگشتاور 250 نیوتن متر را تولید می کند.
موتور الکتریکی نیز 27 اسب بخار نیرو تولید می کند. این نیرو از مجموعه باتری های لیتیوم یون 1.1 کیلووات ساعت و با ولتاژ 220 ولت در 60 سلول و با وزن 38 کیلوگرم حاصل می شود که پشت صندلیهای عقب قرار می گیرند. گیربکس انتقال نیرو هفت سرعته خودکار DSG و کلاچ دوگانه می باشد که نیرو را به چرخهای جلو منتقل می کند.
حاصل ازدواج این دو موتور، صرفه جویی 20 درصدی در مصرف سوخت و در عین حال، عملکرد مطلوب سرعت و شتاب می باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو (بزرگراه و شهر) تنها 5.2 لیتر می باشد که از هوندا سیویک هایبرید اندکی بهتر می باشد. این در حالیست که نوع بنزینی جتا، مصرف 6.9 لیتری را از خود بر جای می گذارد.
با استفاده از نیروی برق به تنهایی تا سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را می توانید تجربه کنید. وقتی برای رسیدن به سرعت بالاتر پدال گاز را می فشارید، موتور بنزینی وارد مدار شده و در سرعت بالای 135 کیلومتر هم تنها از موتور درون سوز استفاده می کند و قدرت اضافی را نیز برای شارژ دوباره باتری ها مصرف می کند.
برغم وزن اضافه تر 100 کیلوگرمی این خودرو نسبت به خانواده مشابه بنزینی خود، شتاب صفر تا صد 9 ثانیه ای (8.4 ثانیه برای جتای بنزینی) نشان از عملکرد مطلوب آن دارد. ظاهر خودرو نیز برای تفاوت با نمونه های بنزینی، در اسپویلرهای جلو و عقب تغییراتی را شاهد بوده است. فولکس نیز مانند سایر خودروسازان، امیدوار است با کمک مشوق های مالیاتی، بتواند این خودروی دوگانه را بین مصرف کنندگان، جا بیاندازد. قیمت این خودرو بین 25 تا 30 هزار دلار اعلام شده و باید با کمری و سوناتای هایبریدی رقابت سختی داشته باشد.