با توجه به پیشرفت عجیب و غریب چینی ها در تمامی زمینه های صنعت و تکنولوژی، مشاهده آخرین دستاور این مردم سخت کوش در قالب نمایشگاه های مربوطه جالب توجه به نظر می رسد و ظرف روزهای گذشته چنین فرصتی با هماهنگی شرکت کارمانیا “نمایندگی کمپانی BYD” در کشورمان امکان پذیر شده است.
نمایشگاه خودرو گوانگژو از حیث اهمیت و بزرگی یکی از مهمترین نمایشگاه های صنعت خودرو چین به نظر می آیداما در واقع یک نمایشگاه محلی و استانی است و از حیث حضور کمپانی های بین المللی در رتبه ای پایین تر نسبت به نمایشگاه سالانه پکن/ شانگهای به حساب می آید.
با این وجود به لطف حضور قریب به اتفاق خودروسازان بزرگ جهان در این نمایشگاه، تفاوت چندان بارزی بین این نمایشگاه ها دیده نمی شود و خودروسازان برتر جهان نیز که اکثرا با همکاری شرکت های چینی در بازار این کشور حضور دارند، نمایشگاه گوانگژو را به محلی برای قدرت نمایی خود تبدیل می کنند.
امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد عرض اندام خودروسازان شناخته شده ای نظیر مرسدس بنز، فولکس واگن، رنو، ب ام و، نیسان و…در این نمایشگاه هستیم که گزارش بازدید از غرفه این شرکت ها در قالب گزارش های بعدی اختصاصی ما از گوانگژو منتشر خواهند شد.
اما BYD نیز به عنوان پرچمدار چینی ها در زمینه تکنولوژی های برقی و هیبریدی صنعت خودرو در این نمایشگاه حضوری فعال دارد و مدل های بسیار متنوعی از سدان های ارزان قیمت بنزینی تا SUV فوق العاده قدرتمند TANG و مدل برقی QIN را در غرفه خود به نمایش در آورده است.
BYD که از طریق کارمانیا این روزها با مدل کراس اوور S6 در بازار کشورمان حضور دارد، به تازگی نمونه ای از مدل کاملا برقی E6 را نیز به ایران آورده است و قصد دارد تا در آینده سدان ارزان قیمت F3، شاسی بلند چهار چرخ متحرک هیبریدی TANG و کراس اوور S7 را نیز راهی بازار ایران کند.
این کمپانی به لطف فناوری های پیشرفته خود بزرگترین خودروساز برقی جهان محسوب می شود و با مدل برقی QIN موفقیت عظیمی را در بازار داخلی چین بدست آورده است.
اما در خصوص بازار ایران جالب ترین خودرو BYD، کراس اوور عجیب و سریع TANG محسوب می شود که به لطف موتور بنزینی توربو و چند موتور برقی کمکی قدرت باورنکردنی 500 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.
براساس مشخصات رسمی BYD، این مدل برای شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت تنها به زمانی در حدود 5 ثانیه نیاز دارد و از این نظر می تواند با برخی از سریعترین خودروهای موجود در ایران (نظیر برخی محصولات پورشه) رقابت کند.
در عین حال مصرف سوخت رسمی BYD TANG در سیکل هیبریدی حدود 2 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که بازهم برای یک SUV سایز متوسط 500 اسب بخاری رقمی مافوق تصور به حساب می آید.
با این حال قیمت احتمالی و شرایط عرضه TANG در بازار ایران هنوز روشن نیست اما در روزهای آینده می توانیدگزارش های اختصاصی دیجیاتو از تست درایو محصولات BYDو بازدید از خطوط تولید کارمانیا را مطالعه فرمایید.