این روزها خبر ورود جگوار XF دیگر به همهجای ایران رسیده و حتی برخی از نشریات داخلی نیز به تست اختصاصی آن پرداختهاند. حال به لطف همکارانمان در CARCCX فرصت رویاروی با این لوکس انگلیسی نیز برای ما مهیا شده است . . .
جگوار XF در پاییز سال 2007 میلادی در جریان نمایشگاه بینالمللی خودروی فرانکفورت، به عنوان جانشین مدلهای S-Type به جهانیان معرفی شد. این خودرو که در کلاس سدانهای لوکس سایز متوسط قرار دارد، از مارس 2008 با دو نوع پیشرانه V6 و V8 تحویل مشتریان شده است.
در آوریل 2011 جگوار جزییات اولین فیسلیفت اساسی XF را منتشر نمود تا نهایتا در اتوشوی نیویورک از آن رونمایی کرد. این فیسلیفت بعدها به عنوان مدلهای 2012 جگوار XF معرفی شد. جگوار XF در شش مدل مختلف راهی بازار شده که عبارتند از: SE ، Luxury ، Premium Luxury ،Portfolio ، SV8 و R.
مدلهای پایهای جگوارXF ابتدا با پیشرانهای 4.2 لیتری V8 با قدرت 300 اسببخار و گشتاور 420 نیوتنمتر عرضه میشدند اما در مدلهای 2011 این پیشرانه کاملا حذف شد و جای آنرا موتورهای 5.0 لیتری V8 با قدرت 385 اسببخار و گشتاور 515 نیوتنمتر گرفت.
اما جگوار موجود در این تصاویر پیشرانهای V6 به حجم 3.0 لیتر داشت؛ این پیشرانه دیگر برای بازار اروپا عرضه نمیشود. قدرت تولیدی این موتور معادل 235 اسببخار و گشتاور نهایی آن نیز 293 نیوتنمتر است.
شتاب صفرتاصد این خودرو کمتر از 7.3 ثانیه، حداکثر سرعتش درحدود 240 کیلومتر برساعت و میزان مصرف سوخت آن نیز 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی است.همچنین قیمت تقریبی مدلهای 2011 جگوارXF در حدود 40,600 دلار است.