مازراتی بصورت رسمی از مدل 2014 کواتروپورته رونمایی کرد. سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیلهای تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود.
کواتروپورته جدید که ششمین نسل از این سدان محسوب می شود با نمایی تکامل یافته اما کاملا وفادار به چهارچوب طرحهای مازراتی به نظر می رسد. طراحی بیرونی تکامل یافته و در راستای طرحهای قبلی است اما در طراحی داخل کابین تغییرات بسیار بیشتری دیده می شود. صفحات نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی لوکس داخلی در کنار چهره مردانه بدنه، عناصری هستند که احساس تازه و لذت از تجمل و متمایز بودن را به خوبی القا می کنند.
این خودرو نسبت به نسل پیشین خود سبکتر و کشیده تر است. طول ماشین حدود 5.2 متر است که 14.8 سانتی متر کشیده تر شده است اما استفاده از ساختار فولاد مونوکوک در شاسی، وزن خودرو را 50 کیلوگرم کاهش داده تا با وزنی معادل 1940 کیلوگرم، اندکی بهبود را به نمایش بگذارد. بعلاوه نباید از قطعات آلومینیومی جدید در بدنه خودرو نیز غافل بود. افزایش فاصله بین دو محور باعث شده تا فضا و جای پای سرنشینان، بهبود قابل ملاحظه ای را نشان دهد.
مدلهای اولیه کواتروپورته بصورت دیفرانسیل عقب به بازار می آیند؛ بدین ترتیب که نسخه های V8 فقط و فقط بصورت دیفرانسیل عقب اما نسخه های V6 آنرا می توان هم بصورت دیفرانسیل عقب و هم بصورت دو دیفرانسیل خریداری نمود.
در ابتدای ورود به بازار مدلهای جدید، موتور V8 فراری که بروزرسانی شده و با حجم 3.8 لیتر قادر به تولید نیروی 530 اسب بخار به همراه 710 نیوتن متر است که می تواند کواتروپورته را در 4.7 ثانیه به سرعت 100 و در نهایت به حداکثر سرعت 307 کیلومتر برساعت برساند. دومین پیشرانه موجود، موتور 3.0 لیتری V6 با توربوهای دوقلوست که می تواند 410 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ ها قرار دهد تا کواتروپورته به لطف آنها در 4.9 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعتی فراتر از 285 کیلومتر برساعت دست یابد.
گیربکس نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک ZF خواهد بود که حدود چهار کیلوگرم سبکتر از گیربکس شش سرعته پیشین آن است. انتظار می رود مصرف سوخت و تولید CO2 نیز کاهش یابد. بعلاوه موتورهای V6 و V8 بنزینی سوپرشارژر و دیزلی به تدریج و در آینده برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.
رقیب مستقیم کواتروپورته را باید پورشه پانامرا دانست که با وجود کیفیت بالا و مهندسی آلمانی، جلوی طراحی با پرستیژ مازراتی زانو می زند. مدلهای 2012 کواتروپورته حدود 120 هزار دلار و در ایران بین 770 تا 840 میلیون تومان به فروش می رسند و شاید این مدل در زمان ورود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.
قرار است مازراتی از کواتروپورته جدید در نمایشگاه دیترویت در ژانویه 2013 بصورت رسمی پرده برداری کند. مازراتی قصد دارد با تولید سدان گیبلی (Ghibli) به مصاف سدانهای ارزانتر بازار نظیر کلاس E مرسدس بنز نیز برود و حتی تولید SUV لوانته (Levante) نیز به این کمپانی برای رسیدن به هدف تولید 50 هزار دستگاه خودرو سالانه تا سال 2015 کمک خواهد کرد.