کدام برند سود بیشتری برای نمایندگی‌ها دارد؟

کدام برند سود بیشتری برای نمایندگی‌ها دارد؟

سود نمایندگی‌های تویوتا و هوندا در حال رشد است درحالی‌که نمایندگی‌های لکسوس، آئودی، اینفینیتی و آکورا امسال با کاهش سود دورقمی مواجه شده‌اند.

dealership

نمایندگی‌های نیسان و آکورا بیشترین کاهش سود را طبق تخمین‌های Partners Haig تجربه کرده‌اند.

طبق گفته‌های Alan Haig رئیس شرکت، این اولین بار است که چنین داده‌هایی منتشر می‌شود. کمپانی او با استفاده از داده‌های انجمن‌های NCM محاسبات خود را انجام داده و نتایج را منتشر کرده است.

Haig می‌گوید:

این گستره‌ی دید به خریداران، مالکان و فروشنده‌ها ایده‌ای از آنچه باید انجام دهند به دست می‌دهد. این مطالعه همچنین می‌تواند آغاز کننده‌ی گفت‌وگوها بین نمایندگی‌ها و خودروسازها به منظور بهبود روش‌ها باشد.

او اضافه می‌کند:

اگر شما یک نماینده‌ی نیسان باشید و شرکت عملکرد شما را زیر سؤال ببرد، شما در حقیقت نمی‌دانید که عملکرد خود را چگونه با دیگر نمایندگی‌ها مقایسه کنید. آن‌ها هم‌اکنون می‌توانند به این مطالعه نگاه کنند و بگویند نیسان، مدل تجارت شما در سال حدود 1 میلیون دلار برای نمایندگی‌ها درآمد دارد اما نمایندگی‌های تویوتا و هوندا 2.5 تا 2.1 میلیون دلار درآمد دارند.

تیم Haig آمارهای عملکردی خود را از NCM که به‌صورت ماهانه داده‌های مالی و عملکردی بیش از 4100 نمایندگی را تحلیل می‌کند به دست می‌آورد. تیم Haig سپس کارایی هر برند را برای اندازه‌ی متوسط فروش مدل‌های جدید در برابر داده‌های منتشره از سوی NCM مقایسه می‌کند.

2015-Subaru-WRX-STI-Launch-Edition-Scottsdale-Porsche-Dealer

برخی از نتایج شگفت‌انگیز است. برای مثال علیرغم تقاضای بالای مصرف‌کننده‌ها برای تراک ها، برندهای داخلی آمریکا با کاهش سود سالانه‌ی خود مواجه شده‌اند.

جگوار لندروور بیشترین میزان سود در معافیت را که برابر با 3.3 میلیون دلار است گزارش کرده است؛ زیرا لندروور به عنوان یک کمپانی نسبتاً کوچک مطرح بوده و میزان گسترش ساختارهایش کم است بنابراین می‌تواند سود بیشتری را به دست آورد.

this-car-dealership-cut-down-on-auto-theft-without-needing-security-guards

Haig می‌گوید مدل‌هایی که تولید کمتری داشته و سود پایینی را در هر مدل عاید کارخانه می‌کنند به نظر می‌رسد که از میدان خارج می‌شوند. Haig شرکت‌های مزدا، کیا و هیوندای را می‌گوید. به نظر او فروش در هر محل و سود به ازای هر خودروی تولیدی بالا نیست. ما همه‌ی این‌ها را می‌دانیم اما دیدن داده‌های واقعی به ازای هر فرانشیز (معافیت) خالی از لطف نیست.

renault dealership

برند سود/درآمد تخمینی در سال 2016 درصد تغییر
جگوار/لندروور $3.3 million 4
لکسس $3.2 million –20
BMW $3.2 million –7
تویوتا $2.5 million 9
هوندا $2.1 million 4
آئودی $1.3 million –13
اینفینیتی $1.3 million –20
GM $1.2 million –1
سوبارو $1.2 million –2
آکورا $1.2 million –21
CDJR $1.1 million –9
نیسان $1.0 million –23
فورد/لینکلن $1.0 million –15
هیوندای $0.7 million –7
کیا $0.6 million –17
منبع: Haig Partners

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *