چرا رنگ نارنجی برای این کمپانی بریتانیایی بسیار مهم و قابلتوجه بوده است؟
پوشش نمادین نارنجی بازهم در خودروی فرمول 1 مک لارن MCL32 امسال دیده میشود و به منظور گرامی داشت چنین موضوعی، مک لارن جزئیات مربوط به چرایی علاقه به این رنگ را اعلام کرده است. در سال 1967، مدیر تیم مکلارن، تدی مایر از پوشش بکار رفته روی خودروهای مسابقهای تیم راضی نبود و بدین ترتیب خودروی M6A را به رنگ نارنجی پاپایا درآورد. مایر ادعا میکرد این رنگ باعث میشود خودرو بسیار جالبتوجه باشد. M6A نه تنها در پیست خودرویی برجسته بود بلکه تسلط بی چون و چرایی در مسابقات فصل Can-Am آن سال داشت و 5 مسابقه از 6 تا را برنده شد.
سال بعد مک لارن تصمیم گرفت تا خودروهای فرمول 1 خود را به رنگ نارنجی دربیاورد. خودروی M7A اولین پیروزی فرمول 1 خود را در گرندپری بلژیک و در سال 1968 به دست آورد. سپس این رنگ در خودروی مک لارن M15 حاضر در ایندیاناپولیس 500 سال 1970 بکار رفت.
بیش از دو دههی بعد و در سال 1995، مک لارن تصمیم گرفت تا پیروزی خود در مسابقات 24 ساعته لمانز را با ساخت 5 نسخهی جادهای از F1 GTR قهرمان جشن بگیرد. 3 خودرو از آن 5 نسخه با رنگآمیزی نارنجی پاپایا عرضه شدند. دو سال بعد مک لارن MP4/12 در تأسیسات کمپانی معرفی شد و تعجبی نداشت که رنگآمیزی نارنجی پاپایا را نشان دهد.
در سال 2009، زمانی که مک لارن تولید اولین خودروی جادهای جدید خود پس از F1 را اعلام کرد، طبیعی بود که رنگآمیزی نارنجی پاپایا را بهروز کند؛ و اینگونه بود که رنگ نارنجی ولکانو متولد شد که هنوز هم در مدلهای سری اسپورت میتوان آن را انتخاب نمود.
امسال رنگآمیزی نارنجی به خودروی مسابقهای فرمول 1 مک لارن MCL32 بازگشته است. مک لارن 720S جدید را نیز میتوان با سه نوع رنگ نارنجی سفارش داد: نارنجی مک لارن، جرقه پاپایا و آزور تیرهتر. وجود هر سه رنگ ذکر شده مدیون رنگ نارنجی پاپایایی است که در دههی 60 میلادی ارائه شده است.