اخیراً توربوشارژرها به گزینهای رایج در بین خودروسازان برای بیرون کشیدن قدرت بیشتر از موتورهایی با ابعاد کوچکتر و مقرونبهصرفهتر تبدیل شدهاند. حتی برندهایی مانند فراری و آستونمارتین نیز که به ساخت محصولات نامتعارف شهرت دارند، به «القای اجباری» روی آوردهاند. این در حالی است که مطابق گفته استفانو دومنیکالی (Stefano Domenicali)، رئیس لامبورگینی، این برند به این زودیها قصد ندارد که دست به چنین کاری بزند.
وبسایت استرالیایی CarAdvice در مورد آینده مدل پرچمدار لامبورگینی، سوپرماشین اونتادور، گفتگویی با «دومنیکالی» انجام داده است. وی در مورد احتمال توربو بودن پیشرانه مدلی که جایگزین اونتادور خواهد شد، این چنین پاسخ میدهد:
موقعیت ما در گروه (فولکسواگن) بایستی متفاوت باشد و یک موتور V12 تنفس طبیعی، بخشی از این تفاوت به شمار میرود.
نباید انتظار داشت که این جایگاه در آیندهای نزدیک تغییر کند؛ چرا که «دونیکالی» میگوید:
اونتادور ۵ یا ۶ سال دیگر به تولید خود ادامه میدهد و در پلتفرم بعدی نیز یک V12 مرکز ثقل پروژه خواهد بود.
همچنین «دومنیکالی» در بخش دیگری از گفتگو، از دلایل احساسی برای لزوم استفاده نکردن از القای اجباری در مدل بعدی V12 لامبورگینی میگوید:
میخواهیم متفاوت باشیم، نمیخواهیم مسیری را که دیگران رفتهاند، دوباره طی کنیم. ما وسواس زیادی در این زمینه داریم. بالاترین اولویت برای ما، حفظ حسّ و حال موتورهای تنفس طبیعی است.