تیونر آلمانی ABT Sportslineنیز با بروز رسانی پکیج جدید خود راهی ژنو 2013 شده؛ پکیج آنها GTR نام گرفته که نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2010 رونمایی شده بود اما حالا GTR برای نصب بر روی فیس لیفت R8 مهیا شده است . . .
این نخستین باری است که ABT به سراغ فیس لیفت R8 می رود؛ آنها کارشان را با مدل های ده سیلندر این سوپر اسپرت یعنیV10 R8 شروع کرده اند. قدرت و گشتاور تولیدی موتور 5.2 لیتری این خودرو بصورت استاندارد به ترتیب معادل 550 اسب بخار و 540 نیوتن متر بوده که ABT آنها را تا مرز 620 اسب بخار به همراه 550 نیوتن متر رسانده است.حالا R8 به لطف این بهبود فنی می تواند صفرتاصد را 0.3 ثانیه سریع تر از نسخه های استاندارد یعنی در 3.2 ثانیه طی کرده و بجای آنکه حداکثر سرعتش 311 کیلومتر برساعت باشد اینبار به بیش از 325 کیلومتر برساعت هم می تواند سرعت خود را افزایش دهد.
ABT از فیبرکربن در رکاب های جانبی، ورودی هوای جلو، اسپویلر عقب و در اسپلیتر قابل تنظیم در زیر سپر جلو بهره گرفته که در مجموع، وزن خالص R8 GTR را به1,515 کیلوگرم محدود کرده اند درحالیکه اگر همین عدد را با نسخه های استانداردV10 R8 مقایسه می کنیم خواهیم دید که محصول ABT حدود 110 کیلوگرم سبکتر است. سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ، رینگ های فورج کاری شده 19 اینچ و استفاده از کمک های اسپرت به همراه فنرهای قابل تنظیم در تعلیق از دیگر مشخصه هایR8 GTR خواهند بود.