ارزانترین مدل پورشه توانسته در طول این سالها علاقه مندان زیادی از بین طرفداران این شرکت بدست آورد حتی بسیاری باکستر را به مدل بزرگتر و سنگینتر 911 ترجیح می دهند. تکامل این خودرو در نسل جدید با بهبود عملکرد موتور و سواری آن همراه خواهد بود.
شباهت نسل سوم باکستر با مدل کاررا GT مخصوصا از پهلو انکار نشدنی است. طراحی عقب خودرو کاملا متفاوت با نسل پیشین است و شامل یک اسپویلر که از میان چراغهای عقب نیز می گذرد، می شود.
دو نوع موتور برای باکستر جدید تدارک دیده شده اند. یکی موتور پایه با توان 265 اسب بخار و دیگری برای مدل باکستر S با توان 315 اسب بخار. موتور 2.7 لیتری (بجای موتور 2.9 لیتری سابق) شش سیلندر خطی که در میانه اتوموبیل قرار می گیرد برای مدل پایه و موتور 3.4 لیتری برای باکستر s که شتاب 5.4 ثانیه و 4.7 ثانیه ای را برای این مدلها به ارمغان می آورند. یک موتور چهار سیلندر نیز در آینده قابل انتخاب خواهد بود.
هر دو مدل با گیربکس هفت سرعته (PDK با سرعت تعویض دو برابر) دو کلاچه قابل سفارش هستند اما گیربکس استاندارد شش سرعته دستی است. مصرف سوخت این خودرو با موتورهای ارتقا یافته، 15 درصد کاهش یافته است. استفاده از ورقهای فلزی جدید و محافظ پشت سر راننده باعث کاهش وزن و افزایش فضای کابین شده است.
باکستر 2013 با سقف سخت مشابه کایمن هم عرضه خواهد شد. سقف بازشو برقی نرم نیز بروی مدلهای پایه قرار می گیرد. هر دو مدل باکستر تابستان امسال به بازار وارد خواهند شد. قیمت پورشه باکستر با 1400 دلار افزایش به 50 هزار دلار سیده است. مدل S هم 61 هزار دلار به فروش خواهد رسید.