اين خودروي دو نفره كه به صورت استاندارد از قطعات سبك وزنى مانند صندلىهاى اسپرت و گلگيرهاى جلو و درب محفظه صندوق از جنس فيبركربن و همچنین تودوزىها و روكش هايى با وزن بهينه شده بهره مىبرد، داراى وزنى برابر با 1360 كيلوگرم (با باك پر) است که آنرا برای رقابت با هر خودرویی در پیست آماده میکند . . .
اين مدل توليد محدود 911 بصورت استاندارد با رنگآميزى كاررای سفيد روانه بازار خواهد شد. از جمله ويژگى هاى بارز طراحى اين خودرو كه وابستگى آن به موتوراسپرت را بيش از پيش جلوهگر مى سازد مىتوان به پهناى بيشتر، ارتفاع كمتر، باله بزرگ عقب با صفحه هاى كنارى، لوله اگزوزهاى دوبل مركزى و كيت آيروديناميك بدنه اشاره كرد.
در اين مدل پرههاى منحرف كننده هوا نصب شده در هر دو سمت سپر جلو، براى اولين بار در يك مدل توليدى پورشه عرضه شدهاند. اين پرهها نيروى عمودى بيشترى را بر روى اكسل جلو فراهم مى آورند و در مجموع در كنار باله عقب امكان دستيابى به بيشترين سرعت 311 كيلومتر برساعت را امكان پذير مىسازند.
پيشرانه چهار ليترى اين مدل، بالاترين حجم پيشرانههاى سرى مدلهاى 911 پورشه را در طول تاريخ داراست. اين پيشرانه همچنين بالاترين قدرت خروجى به ازاى هر ليتر از حجم پيشرانه ادوار گذشته اين مدل كه برابر با 125 اسب بخار به ازاى هر ليتر است را از يك پيشرانه تنفس طبيعى شش سيلندر تخت پورشه خارج مى كند.
اين پيشرانه از پيستونهاى فورج كارى شده،ميله هاى اتصال تيتانيومى و ميل لنگى كه بدون كوچك ترين تغییری از مدل GT3 RSR گرفته شده است، بهره مىبرد.
بيشترين قدرت خروجى اين پيشرانه برابر با 500 اسببخار در دور 8250 و بيشترين گشتاور آن برابر با 460 نیوتنمتر در دور موتور 5750 است. با توجه به اين اعداد و ارقام و جعبه دنده شش سرعته دستى آن، این پورشه در عرض 3.9 ثانيه از حالت سكون به سرعت 100 و کمتر از 12 ثانيه نیز به سرعت200 كيلومتر برساعت دست پيدا مىكند.
اين هيولاى شهرى همچنین توانسته يك دور پيست معروف نوربرگرينگ را در مدت 7 دقیقه و 27 ثانیه بپيمايد.
پورشه 911GT3 RS4 با قيمت پایهای 185,000 دلار و با تولید محدود 600 دستگاه از اوایل بهار 2012 عرضه میشود.