یکی از مهمترین بخشهای مؤثر در زیبایی بصری و نیز کارکرد فنی خودرو، مجموعه رینگ و لاستیک میباشد. همین موضوع تولید رینگ در طرحها، رنگها و کاربردهای بسیار متنوع و گوناگون را به یکی از اصلیترین صنایع مرتبط با خورو بدل کرده است. درنتیجه، کمپانیهای بزرگی در سرتاسر دنیا همچون BBS و… در تلاشاند تا در این بازار پرهیاهو بیشترین سهم را نصیب خود کنند. در ذیل نگاهی به پنج رینگ بسیار زیبا و خاص میاندازیم که خودِ خودروسازان بهصورت استاندارد یا سفارشی در محصولاتشان عرضه میدارند. با ما همراه باشید.
5. بامو M4 GTS رینگهای آلیاژی فورجکاری شده، پولیش خورده و سبکوزن گروه M با طرح ستاره ده پر و رنگبندی بسیار زیبای استیل و نارنجی اسیدی (Acid Orange) واقعاً بیمثالاند و با انواع فابریک کارخانهای در سایر خودروها که عموماً ساده و معمولی مینمایند، فاصله زیادی دارند.
4. پورشه 911 جیتی3 RS جیتی3 RS بهصورت استاندارد با رینگهای فورجکاری شده آلیاژی بیست 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب ارائه میشود. مدل بهاصطلاح قفل-مرکز این رینگها نقش مؤثری در بهبود کارایی داشته و زمان موردنیاز برای تعویض لاستیک یا حتی خود رینگ را کاهش میدهد. رنگ خاص پلاتینوم نیز واقعاً شخصیت خاصی بدانها میبخشد.
3. کلاهک مرکزی ثابتِ رولزرویس محصولات رولزرویس همیشه به داشتن خصائص منحصربهفرد در مقایسه با خودروهای لوکس و فوق لوکس معروف بودهاند. یکی از مثالهای بارز این موضوع، کلاهک مرکزی همیشه ثابتِ رینگ در مدلهای مختلف است که شاید ساده به نظر برسد اما شدیداً خودنمایی میکند. احتمالاً شما بهعنوان یک خودرو دوست چرخیدن نشان کمپانی را در مرکز رینگ دوست داشته باشید، اما لوکسساز معظم و خودپسند بریتانیایی ترجیح دیگری دارد.
2. رینگ فیبر کربنی سفارشی فورد GT فورد رینگهای فیبر کربنی خالص خود را اولین بار برای ماستنگ شلبی GT350R ارائه کرد. نمونهای که برای GT تازهنفس در نظر گرفته شده وزن بسیار کم و نمای مات یا شفاف خواهد داشت. فراموش نکنید که استحکام بالا و جرم ناچیز این ماده نقش بسزایی در بهبود عملکرد فنی خودرو ایفا میکند.
1. کونیگزِگ رِگِرا کفشهای رِگرا حقیقتاً جزو زیباترینهای موجود بین تولیدات خودروسازان مختلف هستند. تلفیق زیبایی، سادگی و فیبر کربن مجموعهای پدید آورده که در عین عدم هرگونه پیچیدگی، بسیار چشمنواز است. کونیگزگ پیشازاین نیز رینگهای فیبر کربنی برای سایر فرزندان خود تولید کرده، اما نکتهای که باعث تمایز رِگرا میشود، طرح خاص آن است که طبق گفتههای کریستیَن فن کونیگزگ (Christian von Koenigsess) مدیر کمپانی، به دلیل وزن زیاد و استحکام کم، در انواع استاندارد آلومینیومی قابل استفاده نیست.
منبع: autoguide