پنج برداشت اول از کادیلاک CT6 پلاتینوم 2016

پنج برداشت اول از کادیلاک CT6 پلاتینوم 2016

کادیلاک در نمایشگاه نیویورک 2015 با سروصدای بسیار سدان پرچم‌دار جدید خود با نام CT6 را رونمایی کرد. این خودرو با هدف ارائهٔ تصویری جدید از برند کادیلاک ساخته شده است و بیشترین رقابت را با رقبای آلمانی دارد؛ اما آیا CT6 به‌اندازهٔ کافی برای انجام این وظایف توانمند هست؟ ما یک دستگاه کادیلاک CT6 پلاتینوم مدل 2016 مجهز به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ را موردبررسی قرار داده‌ایم و آنچه در ادامه می‌خوانید پنج برداشت اول از این سدان لوکس آمریکایی است.

2016-cadillac-ct6-first-5

در طراحی قطعاً یک کادیلاک است

درحالی‌که پیش از معرفی این خودرو مطمئن نبودیم که کادیلاک از فرمت طراحی موجود خود در خودروی مهمی چون CT6 استفاده کند، اما کادیلاک این کار را البته به بهترین نحو انجام داده و زبان طراحی مرسوم خوب خود را به‌خوبی در این سدان 5.2 متری پیاده کرده است تا جایی که طراحی CT6 تا حدودی یاد آورد کادیلاک‌های باشکوه قدیم است.

2016-cadillac-ct6-first-6

2016-cadillac-ct6-first-8

فضای جادار داخلی

درحالی‌که فضای داخلی کادیلاک CT6 بیشتر از نسخه‌های فاصله محوری کوتاه خودروهای آئودی A8، ب‌ام‌و سری 7 و جگوار XJ است اما نوع طراحی سقف آن نیز موجب شده این فضا حتی بیشتر هم احساس شود؛ بنابراین فقط افراد بسیار بلندقد در عقب ممکن است کمی با مشکل فضای پا مواجه شوند.

2016-cadillac-ct6-first-1

2016-cadillac-ct6-first-4

سیستم اطلاعلاتی-سرگرمی ناامیدکننده

هرچند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک در CT6 بهبود یافته است اما همچنان از آن پاسخ‌دهی مناسبی که ما انتظار داریم فاصله دارد. همچنین بااینکه پاسخ صفحه‌نمایش لمسی بهتر شده است اما اساساً کار با منوهای سیستم نیاز به تمرین دارد.

2016-cadillac-ct6-first-2

2016-cadillac-ct6-first-3

هنگامی‌که یک کادیلاک کمتر شبیه کادیلاک است

پیشرانهٔ 3 لیتری این ماشین سریع است و CT6 نسبتاً اسپرت احساس می‌شود که به هردوی این‌ها برای هنگام رانندگی با خودرو امیدوار بودیم؛ اما صندلی‌های جلو و فرمت سواری خودرو بجای ارائهٔ استایل یک کادیلاک که از آن انتظار می‌رود، احساسی آلمانی دارد؛ بنابراین سدان بزرگ XJ جگوار و نسل جدید لینکلن کانتیننتال که به‌تازگی معرفی شده است هنوز هم آن کاری را انجام می‌دهند که این کادیلاک باید انجام دهد.

2016-cadillac-ct6-first-9

پیدا کردن جایگاه خود

این کادیلاک CT6 پلاتینوم 2016 مورد آزمایش ما 88 هزار دلار قیمت دارد که هرگز ارزان نیست اما قطعاً این یک خودروی لوکس کامل است. خودرویی که شاید برخی ویژگی‌های اصیل یک کادیلاک را نداشته باشد اما کاملاً ارزش اندیشیدن را داشته و متناسب و در حد رقبای خود است. حتی CT6 ممکن است با پیشرانه‌های دیگر و آپشن‌های کمتر از رقبای خود بهتر هم باشد.

2016-cadillac-ct6-first-7

مشخصات فنی

Cadillac CT6 3.0 Platinum 2016
پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو
قدرت 404 اسب بخار
گشتاور 542 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.6 ثانیه
مسافت 400 متر 12.8 ثانیه
حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 10.7 لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع 5.18/1.88/1.47 متر
فاصلهٔ محوری 3.11 متر
وزن 1853 کیلوگرم
ظرفیت باک 73 لیتر
قیمت 88,000 دلار

منبع: CarScoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *