با توجه به جایگاه برند DS به عنوان زیر مجموعه لوکس و پیشتاز گروه پژو سیتروئن (PSA)، قرار است فناوری هایی که در گروه PSA ابداع میشود ابتدا در برند Ds بکار گرفته شوند.
طبق گفتگویی که از خانم marguerite habsch نماینده گروه PSA در سایت Automotive منتشر شده است در اغاز سال اینده Ds 7 crossback به یک سری از فناوری های نیمه خودگردان مثل پارک خودکار (Park pilot) و سیستم ارتباطی – نظارتی موقعیت وسایل نقلیه در جاده (Connected pilot) مجهز خواهد شد.
پس از معرفی این تکنولوژی ها با مدل جدید Ds 7 crossback این فناوری ها در مدل های زیر مجموعه پژو و سیتروئن نیز به کار گرفته خواهند شد.
در حال حاضر PSA تحت عنوان تنها تولید کننده فرانسوی موفق شده است که سیستمی را ارائه دهد که اولین سطح از سطوح پنج گانه رانندگی خودکار را دارا باشد.
این سیستم کمک راننده (driver assistance) نامیده می شود که شامل کروز کنترلی تطبیق پذیر ،سیستم حفظ خط حرکت و ترمز خودکار است و در بسیاری از مدل های Peugeot و Citroen مثل پژو208 و 308 و سیتروئنC3 و C4 Picasso و Spacetourer عرضه خواهد شد.
با این حال گروه PSA درنظر دارد رویکرد محافظه کارانه بیشتری در بررسی فناوری های مستقل نسبت به مابقی شرکت هایی خودرویی اتخاذ کند.
به عنوان مثال خودروسازان فرانسوی مدعی اند که تا پایان سال 2020 فناوری با ویژگی سطح 3 به نمایش خواهند گذاشت که در خیابان های اروپا قانونی است.
اخیرا PSA با خرید اپل و واکسهالاز جنرال موتورز، این گروه گام های تازه ای را برای گسترش سلطه خود بر بازار خودروهای کوچک برداشته است.
در بازار آمریکا هم شرکت خدماتی Conglomerate از خودروهای پژو برایارائه سرویس های اشتراک گذاری خودرو استفاده می کند واز طرف دیگر Conglomerate برای کسب سود بیشترتملک پروتون مالزی را هم بدست آورده است.
گفتنی است که DS7 کراس بک قرار است ظرف ماه های آتی در بازار کشورمان نیز عرضه شود. این مدل احتمالا از پیشرانه ای 1.6 لیتری به قدرت 177 اسب بخار برای بازار ایران بهره خواهد بود و قیمتی بیش از 250 میلیون تومان خواهد داشت.