نیسان پت فایندر جدید با طراحی متفاوت و بهبود 25 درصدی در بهره وری مصرف سوخت، قرار است سهم بیشتری از کراس اوورهای بازار را در اختیار بگیرد.
اولین تصاویر منتشر شده از این بلد راه ساخت نیسان، نشان از شباهت آن با مدل مفهومی یا کانسپت پت فایندر دارد. همانند فورد اکسپلورر، این مدل نیسان هم بیشتر برای جاده بهینه شده تا خارج از جاده و این از ظرافت بدنه و ساختار بدون شاسی خودرو (مونوکوک یا بدنه و شاسی یکپارچه) پیداست.
برای نیسان پت فایندر جدید از موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 260 اسب بخار و گیربکس X ترونیک با انتقال پیوسته نیرو (CVT) استفاده خواهد شد. موتور کوچکتر و ساختار بدنه مدرن باعث کاهش وزن این خودرو به میزان 227 کیلوگرم شده است. جزئیات بیشتری از این پیشرانه اعلام نشده اما کاهش 25 درصدی مصرف سوخت نسبت به مدلهای قبلی از مزایای قابل توجه آن خواهد بود. مدلهای فعلی پت فایندر با مصرف سوخت 15.7 لیتر در شهر و 10.7 لیتر در بزرگراه بسیار پرمصرف بودند. پت فایندر 2013 دو دیفرانسیل در شهر 12.3 لیتر و در بزرگراه 9.4 لیتر سوخت مصرف می کند. برای مدلهای تک دیفرانسیل این اعداداندکی کاهش می یابند.
پت فایندر همانند پسرعموی مجلل خود، اینفینیتی JX از هفت صندلی در فضای داخلی بهره می گیرد. طراحی و مواد مورد استفاده کابین با بهره از مواد مرغوب و با کیفیت انجام گرفته است. البته روی این پلتفرم (موسوم به پلتفرم D) خودروهای مشترک دیگری نظیر نیسان آلتیما نیز ساخته خواهند شد.
فعلا اطلاعات فنی و جزئیات این خودرو و همچنین قیمت آن منتشر نشده اند اما با توجه به قیمت پایه 30 هزار دلاری مدلهای 2012 و قیمت پایه 29 هزار دلاری فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت LX می توان قیمتی در همین حدود را برای مدل جدید نیز انتظار داشت.