شرکت ساب سوئد به پایان راه خود رسیده است و دیگر باید با این نشان تجاری وداع کنیم.
خودروهای ساب برای ما ایرانیها چندان آشنا نیستند. بنابراین تصمیم جنرال موتورز برای حذف برند ساب (SAAB) برای ما هیجان انگیز یا ناراحت کننده نبود. درواقع شرکت ساب بعنوان یکی از زیرمجموعه های GM چندان نوآور و پیشرو نبود و گرچه دراین اواخر بعلت بحران مالی قرار بود فروخته شود اما جنرال موتورز هیچ کدام از پیشنهادهای خرید را در شان این شرکت ندانست و در نهایت تصمیم به بازنشسته کردن این برند نمود!
سال گذشته ساب 142 میلیون دلار ضرر کرد و گفته می شود از سال 2001 تاکنون هیچگاه سودی نداده است! و حالا جنرال موتورز باید جواب 3400 کارمند ساب سوئد را نیز بدهد. اینک جنرال موتورز روی چهار برند خود تمرکز کرده است: کادیلاک، بیوک، جمس و شورولت و در کنار آنها یک شعبه نیز در اروپا که همان اوپل می باشد.
توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.