پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

مدیر فولکس‌واگن آقای هربرت دایس اذعان کرده که رویه‌ی کوچک کردن پیشرانه‌ها به آخر خط رسیده است.

VW VR6 Engine

در اکتبر سال 2016 خبری به نقل از رویترز منتشر شد که در آن گفته شده بود فولکس‌واگن، جنرال موتورز و رنو به علت آلایندگی بیشتر تولید شده توسط پیشرانه‌های کم‌حجم 3 و 4 سیلندر شروع به افزایش حجم پیشرانه‌های خود کرده‌اند.

Volkswagen-Beetle_GSR_2013_14

هم‌اکنون دایس در مصاحبه با تلگراف گفته که این خودروساز آلمانی پیشرانه‌های کوچک‌تر از 3 سیلندر و 1 لیتری بنزینی را تولید نخواهد کرد و البته حجم پیشرانه‌های دیزلی نیز کمتر از 1.6 لیتر نخواهد بود.

vw-golf-tsi-engine

او گفت:

پیشرانه‌های دیزلی کوچک اقتصادی نیستند. در حال حاضر 30 درصد مدل‌های پولو از نوع دیزلی هستند اما از آنجایی که مدل‌های دیزلی به منظور برآورده کردن تست‌های آلایندگی واقعی گران‌تر تمام می‌شوند بنابراین محبوب نخواهند بود. روش کم‌حجم کردن پیشرانه‌ها به آخر خط رسیده است. هرچقدر که پیشرانه‌ها کوچک می‌شوند آلایندگی بالاتر می‌رود.

Volkswagen 3-cylinder TSI ea211 engine
Volkswagen 3-cylinder TSI ea211 engine

2015 Volkswagen Polo GTI Engine

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *