این خودروساز همچنین یک نمونه آزمایشی جدید از فناوری ارتباط خودرو با شبکه برق را ایجاد کرده است.
طرح های بزرگ نیسان در مورد شهرهای آینده با آلودگی صفر ممکن است تا حدی به دور از واقعیت باشد ولی باید از یک جایی شروع کرد و این استارت با تکنولوژی xStorage شروع می شود که سیستم ذخیره انرژی خانگی کارخانه نیسان است که امروز اعلام شد.
مانند تکنولوژی Powerwall تسلا و Residential مرسدس، ایده این تکنولوژی پس انداز پول در دراز مدت به این صورت است که باطری را موقعی شارژ می کنید که ساعت اوج مصرف نباشد.
سپس از این سرمایه برای مصرف برق خانه خود در مواقعی که انرژی گران است استفاده می کنید – با استفاده از نرم افزار گوشی هوشمند از یک منبع انرژی به منبع دیگر می روید یا اینکه در زمانهای اوج مصرف آن را به شبکه برق بر می گردانید و اگر بتوانید از یک منبع انرژی تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی استفاده کنید آلایندگی باز هم کمتر خواهد شد.
نیسان با استفاده از باطری های EV قدیمی در سیستم xStorage، خودش را از رقبا متمایز می کند و تا حد امکان این باطری ها را با محیط زیست سازگار می کند.
شرکت نیسان در شراکت با پروژه های ذخیره انرژی تجاری، قبلا روح تازه ای در کالبد باطری های مصرف شده دمیده است. سیستم جدید xStorage اولین حرکت نیسان در بازار مسکونی است.
گرچه هنگامی رونق می گیرد که در ماه سپتامبر پیش سفارشات شروع شود. در حال حاضر برنامه ای برای ورود این باطری خانگی به ایالت متحده وجود ندارد ولی در اروپا یک دستگاه xStorage (که حدود 4.2 کیلووات ساعت الکتریسیته در خود نگه می دارد) با احتساب تمام هزینه های نصب حدود 4500 دلار برای شما آب می خورد.
نیسان همچنین امروز در بریتانیا یک نمونه عمده آزمایشی جدید از سیستم ارتباط خودرو با شبکه برق با نام اختصاری V2G در معرض عموم گذاشت. با اینکه این سیستم هنوز در مراحل اولیه به سر می برد اما دقیقا همان مزایای یک سیستم ذخیره انرژی خانگی را دارد اما به جای آن به باطری EV شما متصل می شود.
به دنبال یک تست کوچکتر از این فناوری در دانمارک که ژوئن امسال آغاز شد، نمونه آزمایشی بریتانیا شامل 100 دستگاه نیسان لیف و e-NV200 خواهد بود که مالکین آنها هم مشتریان تجاری و هم خصوصی هستند.