چهار سال قبل از آمدن نیسان GT-R یعنی در سال 2003 میلادی، تنها کوپه اسپرت نیسان چیزی نبود به جز 350Z که به عنوان جانشین مدل های 300ZX تولید آن آغاز شد و تاسال 2008 میلادی مدل کوپه و تاسال 2009 میلادی نیز مدل رودستر آن همچنان به فروش می رسید تا آنکه با آمدن نیسان 370Z ، برای همیشه از خط تولید نیسان در شهرهای اوپامای ژاپن (از 2002 تا 2003) و توشیجی (از 2004 تا 2009) خداحافظی کرد؛ حالا به لطف دوستانمان درCARCCX می بینیم که برای چندمین بار پای این اسپرت ژاپنی به خیابان های کشورمان بازشده و البته از ظاهرش پیداست که حال و روز خوبی ندارد . . .
350Z کوپه که ششمین نسل مدل های سریZ نیسان محسوب می شود، از سال 2003 تا 2005 طول و عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر4,303 و1,816 و1,318 میلیمتر داشت که وزن خالص آنرا به حدود1,446 کیلوگرم می رساند. اما از سال 2005 به بعد عرض 350Z ثابت ماند ولی به طول و ارتفاعش به ترتیب 11 و 6 میلیمتر افزوده شد؛ وزن خالص آن هم به 1,515 کیلوگرم در مدل های استاندارد رسید.
در شش سال تولید 350Z ، نیسان از یک موتور 3.5 لیتری V6 استفاده کرد که هر از چند گاهی بهینه و بامشخصات خروجی جدیدتری عرضه می شد. در اکثر بازارها برای این کوپه اسپرت، گیربکس شش سرعته دستی بصورت استاندارد اما پنج سرعته اتومات به عنوان سفارشی قرار داشت.
ازجمله امکانات استاندارد 350Z برای اکثر بازارها نیز عبارت بودند از: سیستم گرمایشی برای آینه ها، پاور ویندوز، خروجی 12 ولت، درب برقی صندوق، محفظه 193 لیتری صندوق، باک 76 لیتری، فرمان تلسکوپی حساس به سرعت، روکش چرمی برای اهرم دنده و فرمان، سیستم پخش 160 واتی با 6 اسپیکر، تایمر برف پاکن، رینگ های18×8.5 اینچی با تایرهای 245 میلیمتری، ایموبلایزر، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز، کمربندهای پیش کشنده جلو، چراغ های زنون، نمایشگر فشار باد تایرها و …
قیمت | جاده ای | شهری | گشتاور | قدرت | مدل |
9,000$ | 9.1 L | 11.8 L | 371@4,800 | 287@6,200 | 2003-04 |
10,800$ | 9.4 L | 13.1 L | 371@4,800 | 287@6,200 | 2005 |
12,000$ | 9.4 L | 13.1 L | 353@4,800 | 300@6,400 | 2006 |
13,700$ | 9.1 L | 12.4 L | 363@4,800 | 306@6,800 | 2007 |
15,500$ | 9.8 L | 13.8 L | 363@4,800 | 306@6,800 | 2008 |