برای بیش از دو سالی که از زمان معرفی کانسپت EXP 10 Speed 6 توسط بنتلی در نمایشگاه ژنو 2015 گذشته است، این شرکت صحبتهایی از احتمال ساخت یک خودروی اسپرت دونفره کوچکتر از کانتیننتال را مطرح کرده است. ماه گذشته نیز بنتلی نسخهٔ بدون سقف و تمام الکتریکی از این کانسپت را با نام EXP 12 Speed 6e در نمایشگاه ژنو 2017 معرفی کرد. دراینباره رئیس عملیات فنی بخش مولینر بنتلی آقای «Uday Senapati» در مصاحبه با موتورینگ گفته است که قطعاً در بازار تقاضا برای نسخهٔ تولیدی این دو کانسپت وجود دارد اما وضعیت به این سادگی نیست.
هرچند بنتلی خواهان ساخت چنین خودرویی است اما در گروه فولکسواگن نگرانیهایی وجود دارد مبنی بر اینکه محصول جدید بنتلی به رقیبی برای آئودی R8 تبدیل گردد. به همین دلیل هرچند به گفتهٔ Senapati در حال حاضر بسیاری از کارها برای توسعهٔ این خودروی جدید تکمیل شده است اما هنوز مُهر تأیید را از ولفسبورگ دریافت نکرده است. بااینحال ساخت این خودروی کار چندان سختی برای بنتلی نیست چراکه این شرکت بخشی از یک گروه خودروسازی بزرگ است که پایههای لازم جهت تولید چنین ماشینی را بدون هیچ زحمتی برای آن محیا میکند. او در ادامه گفته است مانند کانسپت اخیری که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، باید برای این خودرو قوای محرکهٔ الکتریکی هم در نظر گرفته شود.
الکتریسیته ممکن است راهحلی برای تمایز این بنتلی کوپه/کابریو دونفره از آئودی R8 باشد بهویژه که ارباب حلقهها تولید نسخهٔ الکتریکی R8 E-Tron را متوقف کرده است. Senapati گفته است که بنتلی در حال حاضر در حال کار بر روی تولید باطریهای الکتریکی است که پس از تکامل میتواند در خودروی اسپرت کوچکتر این شرکت مورداستفاده قرار گیرد؛ اما تا زمانی که بنتلی (بخوانید فولکسواگن) تصمیم نهایی خود برای به تولید رساندن این دو کانسپت را بگیرد، دستور کارش کاملاً پُر است.
این لوکسساز بریتانیایی بهزودی تا اواخر امسال نسل جدید کانتیننتال GT را معرفی خواهد کرد درحالیکه تصاویر جاسوسی از نمونههای در حال آزمایش نسل جدید فلاینگ اسپار هم منتشر شده است و تقریباً آماده به نظر میرسد. علاوه بر اینها، ساخت نسخهٔ Speed از SUV بنتایگا نیز در دستور کار قرار دارد درحالیکه ممکن است در آینده یک SUV کوچکتر هم به سبد محصولات بنتلی افزوده شود.