ریشه نام این هاچبک هیوندای از واژه لاتین velox به مفهوم سرعت و یا تردستی است. بنابراین انتظار یک خودروی سریع را باید داشته باشیم؟ ممکن است در ادامه نا امید شوید. چون باید بگویم ولوستر به اندازه ای که از آن انتظار می رود سریع نیست. این روزها خودرویی که لقب سریع را بر خود می بیند باید نتایج بهتری کسب کند. مثلا شتاب صفر تا صد 8.5 ثانیه یا طی مسافت 400 متر در 16.7 ثانیه برقمهایی کاملا معمولی و در حد خودروهایی چون مینی کوپر و هوندا CR-Z است.
البته هیوندای ولوستر اولین مدل هیوندای با کلاچ دو تایی و اتوماتیک است که با سیستم گیربکس EcoShift با انتقال قدرت مناسب می تواند کیفیت تعوض دنده در حد فولکس واگن و آئودی را ارائه نماید. امکان انتخاب تعویض دنده بحالت دستی یا اتوماتیک در این نوع گیربکس فراهم آمده است.
کیفیت سواری مناسب، سیستم تعلیق تیون شده و شاسی مطیع و فرمان حساس به سرعت می باشد. مصرف سوخت در هنگام تست بین 8.5 تا 9.5 لیتر بود.
در بهار سال 2012 یک نمونه توربو از هیوندای ولوستر ببازار خواهد آمد که می تواند نقایص این مدل را بپوشاند. این نسخه توربو با موتور 1.6 لیتری خود می تواند 204 اسب بخار نیرو تولید کند. افزایش 66 اسبی نیرو بدون شک باعث می شود یک Veloster یا velox واقعی ظهور کند.
مشخصات هیوندای ولوستر:
موتور جلو ، دیفرانسیل جلو، چهار نفره، چهار درب هاچ بک
قیمت پایه 18,060 دلار قیمت مدل مورد آزمایش 23,310 دلار
موتور 16 سوپاپ، چهار سیلندر با بلوک آلومینیومی و تزریق مستقیم سوخت
حجم موتور 1591 سی سی
قدرت: 138 اسبب خار در 6300 دور بر دقیقه
گشتاور: 123 پوند فوت در 4850 دور
گیربکس: شش سرعته خودکار دو کلاچه با حالت انتخاب دستی دنده
ابعاد:
طول 422 سانتی متر
عرض 179 سانتی متر
ارتفاع 140 سانتی متر
فاصله بین دو محور 265 سانتی متر
وزن 1284 کیلوگرم
نتایج تست:
شتاب صفر تا صد 901 ثانیه
شتاب صفر تا 160 کیلومتر 26.9 ثانیه
حداکثر سرعت 194 کیلومتر محدود شده
خط ترمز گیری از سرعت 112 کیلومتر تا صفر 53 متر
مصرف سوخت در بزرگراه 6.2 لیتر و در شهر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر