ABT حضور پررنگی در نمایشگاه ژنو امسال دارد. یکی از محصولات این تیونر نامآشنای آلمانی نمونه تقویتشده مدل V10 آئودی R8 است که در ادامه به معرفی آن میپردازیم.
کیت اختصاصی ABT شامل سپرهای جلو و عقب، رکابهای جانبی، رینگها و لوله اگزوزهای کربنی نمای خیرهکننده و نیز شخصیت بسیار تهاجمیتری به R8 میبخشد. روکش آینههای جانبی، لبه سپر جلو و تیغههای جانبی و عقبی تماماً با فیبر کربن کار شده است. رینگها هم بهصورت استاندارد از نوع 19 اینچی فورجکاری شده ER-F (از سری High Performance) با پرداخت بیرونی موسوم به جادوی سیاه (Black Magic) هستند؛ همچنین در صورت تمایل میتوانید انواع 20 اینچی سفارشی GR با رنگ مشکی آنودیزه (Anodized Black) را انتخاب کنید.
طبق ادعای کمپانی، وزن خودرو به میزان 50 کیلوگرم (110 پوند) کاهش یافته که مجموعاً نکته مثبتی به نظر میرسد. پیشرانه 5.2 لیتری ده سیلندر V شکل تنفس طبیعی با تکیه بر بهسازی جریان هوای ورودی و سامانه اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ 630 اسب بخار قدرت تحویل میدهد. این رقم در مقایسه با مدل استاندارد نشان از افزایش حدود 20 اسب بخاری دارد که حداقل برای اسمورسم ABT چندان هم بد نیست. از دیگر تغییرات صورت گرفته نیز میتوان به تعبیه سامانه تعلیق، فنرها و پایدارکنندههای اسپرت coilover جدید در هردو محور و پایین آمدن مرکز ثقل خودرو اشاره کرد که هم روی کاغذ هم در دنیای واقعی موجب بهبود هندلینگِ کلی R8 خواهند شد.
بد نیست اشارهای بکنم که ABT R8 به ازای هر یکصد کیلومتر مقدار 12.3 لیتر بنزین میسوزاند و آلایندگی آن برابر با 287 گرم بر کیلومتر است.