نمایشگاه ژنو 2013:درکنار خودروی الکتریکیi-MiEV که با آن ظاهر غیر جذابش از سال 2009 راهی خیابانها شده و در اکثر بازارهای اروپایی بتحت برند پژو iOn و سیتروئن Zero نیز فروخته می شود حالا میتسوبیشی به فکر دومین عضو خانواده MiEV های خود است؛ محصولی که اولین قدم های آن با معرفی خودرویی مفهومی با نامCA-MiEV برداشته شده که احتمال تولید آن صفر درصد است . . . !
مهندسان ژاپنی سعی کرده اند تا هر ویژگی بدی که در سه سال اخیر مشتریان i-MiEV را ناراضی کرده بود، دوباره در CA-MiEV تکرار نکنند. اول از همه باید به طراحی کاملا جدید آن اشاره کرد که فقط در چراغ های جلو شبیه i-MiEV بوده و هیچ شباهت دیگری به آن ندارد. شاید در این طراحی جدید که ضریب درگ خودرو را به 0.26 رسانده بتوان دو ویژگی را بیشتر از همه قابل تامل دانست؛ یکی وجود نوار روشنایی باریکی که در زیر چراغ های جلو تعبیه شده و دیگری طراحی هوشمندانه انتهای سقف خودروست که در واقع نقش یک اسپویلر را برای CA-MiEV ایفا می کند.
هنوز تصویری از نمای درونی این خودرو منتشر نشده اما با این حال میتسوبیشی قول آنرا داده که وجود سیستم های ابتدایی مانند روشن و خاموش کردنCA-MiEV با ریموت کنترل، سیستم Automatic e-calling یابرقراری ارتباط اضطراری با واحدهای خدماتی در صورت تصادف و سیستم Automatic e-mailing درصورت دزدیده شدن، درCA-MiEV حتمی است.
انرژی 28 کیلوات ساعتی CA-MiEV از باطری های لیتیوم/یونی ناشی می شود که می توانند موتور الکتریکی 109 اسب بخاری این خودرو را به حرکت واداشته تا با یکبار شارژ، مسافت متوسط 300 کیلومتری را طی کند. میتسوبیشی در تلاش است تا سیستم شارژ وایرلس که با نام شارژ مغناطیسی نیز شناخته شده و از سپتامبر 2011 مراحل تحقیقاتی و ساخت آن در دستور کار شرکت قرار گرفته را به لیست تجهیزات این مفهومی اضافه کند. گفتنی است کلمهMiEV از حروف ابتدایی عبارتMitsubishi innovative Electric Vehicle گرفته شده است.