اینفینیتی QX50 یک SUV کامپکت لوکس است که برای اولین بار در سال 2007 به بازار آمد. نسل نخست این خودرو همچنان با فیسلیفتها و تغییراتی در حال تولید است اما پس از 9 سال کمکم توان رقابت خود را از دست داده است. به همین دلیل اینفینیتی قصد دارد در آیندهای نزدیک نسل دوم QX50 را معرفی کند. برای این کار سازندهٔ ژاپنی در اولین قدم نسخهٔ کانسپت QX50 را معرفی کرده است. اولین نمایش رسمی و عمومی این کانسپت نیز در نمایشگاه دیترویت صورت خواهد گرفت.
QX50 کانسپت ازلحاظ طراحی بیرونی تکاملی از طراحی کانسپت QX Sport Inspiration است. البته در QX50 تلاش شده تا ظرافت زبان طراحی جدید اینفینیتی برای مدلهای تولیدی آینده نشان داده شود. ویژگیهای طراحی این کانسپت شامل خطوطی عضلانی و خطوطی سیال میشود که با هدف ارائهٔ استایلی پویا طراحی شده است. داخل خودرو نیز دارای طراحی راننده محور بوده و با آمیزهای از طراحی مترقی و سطح بالایی از مدرنیته، بازتابی از طراحی بیرونی را به نمایش میگذارد. اینفینیتی قصد دارد با این طراحی داخلی، طرحهای معمولی و متعارف را به چالش بکشد.
رئیس اینفینیتی «QX Sport Inspiration» در مورد این کانسپت گفته است:
«با پردهبرداری از کانسپت QX Sport Inspiration در نمایشگاه پکن، ما آیندهٔ سری QX خود را نشان دادیم. کانسپت جدید QX50 این مفهوم تکامل داده است و نشان میدهد که چگونه اینفینیتی میتواند حضور خود را در بخش بهسرعت رو به رشد کراساوورها تقویت کند».
QX50 همچنین پیشنمایشی از فناوری رانندگی مستقل اینفینیتی را ارائه میکند. البته ازآنجاییکه این خودروساز ژاپنی میخواهد بر روی تعامل راننده با خودرو تمرکز داشته باشد، این فلسفه را در پیش گرفته که باید با وجود تمامی سیستمهای رانندگی خودکار همچنان اطمینان حاصل شود که کنترل نهایی خودرو با راننده خواهد بود.
بهعبارتدیگر، این سیستم بیشتر شبیه یک کمکراننده عمل میکند و اعمال دشوارتر رانندگی مانند حرکت در ترافیکها را انجام میدهد. سیستمهای رانندگی خودکار کانسپت QX50 پیشنمایشی هستند از اولین تجسم نسخهٔ آماده به تولید این فناوری اینفینیتی که قرار است در محصولات تولیدی آینده مورداستفاده قرار گیرد؛ اما گذشته از این کانسپت، اینفینیتی فناوری جدید فوقالعاده کارآمد خود بنام VC-Turbo را هم در نمایشگاه دیترویت به نمایش درخواهد آورد. این فناوری که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس نشان داده شد، اولین نسبت تراکم متغیر پیشرانه در دنیا بوده و 270 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.