با توجه به بازار داغ خودروهای کراس اوور، کمپانی های مطرح خودروسازی سعی می کنند از این بازار پر تب و تاب عقب نمانند و با عرضه محصولات بهتر به رقابت بپردازند.
در چند سال اخیر عرضه خودروهای کراس اوور با قابلیت اسپرت و فرم بدنه شبیه به کلاس کوپه باعث شده که علاقه مندان به خودروهای کوپه که به فضای کابین نیز اهمیت می دهند به این بازار کشیده شوند. تویوتا نیز که جای خالی خود را در این بازار احساس می کرد با معرفی مدل زیبای C-HR در نمایشگاه خودروی ژنو به این سگمنت وارد شده است.
دلیل اصلی تویوتا برای عرضه این خودرو، رقابت با نیسان جوک است. این سامورایی زیبا که توسط آقای هیرو کوبا طراحی و مهندسی شده می تواند به راحتی می تواند بازار فروش کراس اوور اسپرت نیسان را به خطر بیاندازد.
تویوتا قصد دارد ماه آینده نمونه ی مسابقه ای این خودرو را برای ثبت رکورد به پیست جهنم سبز (نوربرگ رینگ) ببرد تا شتاب آن را به رخ رقبا بکشد. جالب است بدانید که نمونه استاندارد از پیشرانه همسان با نمونه مسابقه ای بهره می برد و دارای پیشرانه 1.5 لیتریِ مجهز به توربو شارژر است که توان تولید 178 اسب بخار قدرت را دارد.
جالب تر آنکه یک نمونه از C-HR نیز به شکل هیبریدی با مشخصات فنی مشترک با تویوتا پریوس جدید عرضه می شود که بازهم امکان واردات به ایران را دارد، به خصوص که هم اکنون نیز پریوس جدید در بازار کشورمان معرفی شده است.
تویوتا از این خودرو که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، به عنوان سلاح قدرتمند خود برای ورود به بازار کراس اوورهای اسپرت استفاده می کند تا بیشترین سهم بازار کراس اوورهای اسپرت را از آن خود کند.
تویوتا برای این خودرو موتورهای متنوعی را در نظر گرفته که شامل پیشرانه 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر با 115 اسب بخار قدرت، موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی، پیشرانه 1.5 لیتری که از توربوشارژر بهره می برد و موتور هیبرید 1.8 لیتری 4 سیلندر که قادر به تولید 122 اسب بخار نیرو است، می شود.
این خودرو دارای تمام شرایط ورود به ایران است، علاوه بر اطمینان مردم ایران به برند تویوتا و علاقه بازار کشور ما به کراس اوورها، در تمامی پیشرانه ها دارای حجمی پایین تر از 2500 سی سی است که واردات این خودرو را میسر می کند. پیش بینی می شود با ورود این خودرو به بازار ایران شاهد موفقیت C-HR در بازار ایران باشیم.