محبوب‌ترین خودروهایی که راندن آن‌ها در آمریکا ممنوع است

محبوب‌ترین خودروهایی که راندن آن‌ها در آمریکا ممنوع است

دنیا پر از خودروهای جالب‌توجهی است که هرگز برای آمریکا ساخته نشده‌اند. خب حداقل به‌صورت رسمی ساخته نشده‌اند.

برخی از طرفداران خودرویی مجبورند که خودرویی خارجی را داشته باشند و برای رسیدن به عشقشان کارهای زیادی انجام می‌دهند. علاقه‌ی زیاد این افراد باعث می‌شود تا نگاهی به خودروهای بازار خاکستری بیندازند. برخی از این خودروها کمیاب بوده و اغلب مورد غضب مسئولین قرار می‌گیرند.

اما اول از همه اینکه خودروهای بازار خاکستری یعنی چه؟ این خودرو یا تراک در زمان نو بودن به‌صورت رسمی برای فروش در آمریکا در نظر گرفته نشده اما از طریق افراد یا کمپانی‌های شخصی برای فروش و استفاده وارد این کشور شده‌اند. این خودروها استانداردهای ایمنی و آلایندگی فدرال را کسب نکرده‌اند هرچند برخی از آن‌ها اصلاحاتی را در جهت همخوانی با قوانین آمریکا داشته‌اند.

بنا به قانون ایمنی وسایل نقلیه‌ی سال 1988، وسیله‌ی نقلیه‌ای که تأییدیه‌ی فروش در آمریکا را به دست نیاورده از نظر قانونی نمی‌تواند توسط اشخاص وارد آمریکا شود. مورد بعدی اضافه شده به این قانون به افراد اجازه داد تا خودروهای ساخت سایر کشورها را به عنوان خودرویی شخصی وارد کنند. البته حداقل سن خودرو باید 25 سال باشد.

با این وجود مردمی که صبور نبوده و باید خودرویی با سن کمتر از 25 سال داشته باشند راه‌هایی برای وارد کردن این خودروها یافته‌اند. در این لیست توضیحاتی درباره‌ی برخی از مهم‌ترین خودروهای بازار خاکستری را برای شما عزیزان داده‌ایم.

  • لندروور دیفندر 2015- 1993

land-rover-defender

دیفندر در حقیقت به‌صورت رسمی بین سال‌های 1993 تا 1997 و از طریق نمایندگی لندروور در آمریکا به فروش رسیده است. هرچند ویزای این خودرو برای ورود به آمریکا لغو شد زیرا نتوانست از پس قوانین ایمن جدید فدرال برآید (این خودرو فاقد کیسه‌ی هوا بود)؛ اما این موضوع نتوانست جلوی واردات غیرقانونی دیفندر توسط اشخاص را بگیرد.

به منظور وارد شدن این خودروها به آمریکا برخی افراد اقدام به تعویض شماره VIN خودرو و دست‌کاری اسناد ثبت خودروها کردند.

  • مینی کوپر نسل پنجم و ششم 2000 – 1993

mini-cooper

برخی از جدیدترین نمونه‌های مینی طراحی بسیار شبیه مدل‌های دهه‌ی 60 میلادی داشته‌اند و البته از ویژگی‌هایی چون پیشرانه‌های انژکتوری، کیسه هوا و استایل تیز بهره می‌بردند. علیرغم این موضوع، طراحی این خودروها نسبت به مدل معرفی شده در سال 1959 تغییر زیادی نکرده بود.

اما سن این مینی‌ها برای ورود به خاک آمریکا به حد قانونی نرسیده بود و آن‌ها به همراه لندروور دیفندر بخشی از علایق مصرف‌کننده‌ها را تشکیل می‌دادند. مسئولین آمریکا می‌خواستند از دزدیدن مینی‌ها در آنور آب و انتقال آن‌ها به آمریکا جلوگیری کنند. این مشکل به حدی گسترده بود که سروصدای زیادی را در گمرک‌ها به پا کرد.

  • نیسان اسکای لاین GT-R R33 and R34 2000 – 1994

nissan-skyline-gt-r

در زمانی که اولین جرقه‌های فیلم سریع و خشن زده می‌شد نیسان اسکای لاین GT-R یک جادوی تکنولوژیکی بود و با توجه به بهای خود می‌توانست هر خودروی اسپورت آلمانی را به چالش بکشد. اگرچه نیسان از سال 2008 تاکنون به‌صورت رسمی در حال بازاریابی جدیدترین نسخه این خودرو بوده اما برخی افراد نمی‌توانند چشم خود را روی این خودروی نمادین اصلی ببندند.

اسکای لاین های مربوط به دهه‌ی 90 و اوایل سال‌های 2000 میلادی همیشه تحت تعقیب گمرک‌ها بوده و اغلب در زمان مسابقات خیابانی غیرقانونی مصادره می‌شدند. در طول سالیان گذشته کمپانی‌های مستقل زیادی به‌صورت قانونی یا غیرقانونی این خودرو را وارد آمریکا کرده‌اند.

  • رنو اسپورت کلیو V6 اسپورت 2005 – 2001

renault-clio-v6

شاید کلیو اولین گزینه‌ی شما برای وارد کردن به آمریکا نباشد اما زمانی که علاقه‌ی زیادی به خودروهای ساخت فرانسه داشته باشید نمی‌توانید چشمتان را روی این کلیو ببندید؛ اما کلیو V6 های اسپورت گهگاه وارد کانادا می‌شدند. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 227 اسب بخاری بهره می‌برد. پیشرانه‌ی خودرو پشت صندلی‌های جلو جای گرفته و نیروی خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

متأسفانه برای ورود قانونی نمونه‌های ابتدایی این خودرو به آمریکا هنوز 9 سال زمان لازم است؛ بنابراین بجای اینکه ریسک مصادره و تخریب واردات غیرقانونی آن‌ها را به جان بخرید بهتر است صبر کنید!

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *