همهی ما داستانهایی دربارهی استفادهی خودروهای گرانقیمت از برخی قطعات و چراغهای مدلهای ارزانتر را شنیدهایم. دلیل این کار راحتی انجام آن به جای مهندسی قطعات اصلی و هزینهی زیادتر است.
یکی از مشهورترین خودروهایی که این روش را در زمان خود بکار بست نسخهی فیس لیفت شدهی لامبورگینی دیابلو میباشد.
در سال 1999 نسخهی فیس لیفت دیابلو شاهد از دست دادن چراغهای مدل قبلی بود و نمای جلوی مدرنتر و صافتری پیدا کرده بود. کابین این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده بود.
بله این حقیقت دارد. لامبورگینی از چراغهای جلوی نیسان 300ZX برای دیابلو استفاده کرد و احتمالاً چندین میلیون دلاری که قرار بود برای هزینهی توسعه خرج شود در جیب آئودی باقی ماند. البته مالک آلمانی جدید پیش از آن برنامههای تولید جانشین دیابلو یعنی مورسیه لگو را استارت زده بود.