درست پس از گذشت سه ماه از معرفی مدل سدان از سری E63، مرسدس امروز نسخه واگن آن را نیز معرفی کرد. همانند مدل سدان، E63 واگن نیز به لطف سیستم 4 Matic مرسدس چهار چرخ متحرک است. یکی از ویژگی های جالب و مهم E63 بهره مندی از حالت دریفت است. البته این حالت در مدل سدان نیز وجود دارد.
با فعال کردن حالت دریفت، ESP به صورت خودکار از مدار خارج می شود و با کمی شیطنت در پیچ ها، خودرو را می توان در حالت اسپرت و با تعویض دنده های دستی به دریفت کردن وادار کرد داشت.
حالا E63 واگن شما تبدیل به یک خودروی دیفرانسیل عقب آماده دریفت شده است. قلب تپنده واگن همان موتور V8 با حجم 4 لیتر است که توان تولید 603 اسب بخار و 850 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. موتوری که E63 سدان هم از آن بهره می برد.
وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک جعبه دنده 9 سرعته دوبل کلاچ است. به لطف کنترل کننده های دیفرانسیل، مقدار عظیم گشتاور باعث از دست رفتن کنترل نمی شود.
واگن بخاطر وزن بیشتر نسبت به مدل سدان 0 تا 100 را یک دهم ثانیه کند تر از سدان پر می کند. با این وجود شتابی برابر یک سوپر کار دارد و دقیقا 3.4 ثانیه طول می کشد تا این خودروی شهری و خانوادگی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
حداکثر سرعت این مرسدس بنز چست و چابک در حدود 300 کیلومتر برآورد شده، اما این رقم با واسطه سیستم های الکترونیکی بر روی 280 محدود شده است. عقب این سوپر کار فضای عظیم 35 فوتی با وجود ایستاده بودن صندلی ها، وجود دارد. با توجه به گفته های مرسدس بنز، این خودرو بهترین از لحاظ عملکرد و راحتی است. پس هیچ جای ایرادی نمی توان به آن گرفت.
مرسدس E63 واگن در نمایشگاه بینالمللی ژنو امسال به طور کامل رونمایی خواهد شد و پس از آن وارد بازار اروپا می شود. اما بازار آمریکا پاییز امسال میزبان E63 واگن با عملکرد بهتری نسبت به بازار های اروپایی خواهد بود.
ب ام و نیز روز گذشته اولین تصاویر و اطلاعات مربوط به مدل استیشن از نسل جدید سری پنج خود را منتشر کرد، اما این خودرو ساز هنوز تا رونمایی از مدل های سدان و استیشن M5 (سریعترین مدل سر پنج و رقیب مرسدس E63) به حدود یک سال زمان نیاز دارد و از این رو می توان گفت که E63 در حال حاضر می تواند در بازار یکه تاز میدان باشد.