درحالیکه اشکودا در حال بحث و برسی و امکانسنجی حضور در ایالاتمتحده است، کمپانی مادر یعنی فولکسواگن میگوید انجام چنین کاری یک نوع خودکشی خواهد بود.
یکی از اعضای بلندپایهی کمپانی اخیراً گفته که چنین ایدهای کاملاً دیوانهوار بوده و هیچ معنیای ندارد.
او گفته است:
شاید ما دیوانه باشیم اما مجنون نیستیم. ورود به چنین بازار بزرگی با یک برند ناشناخته که مدلهایی متمرکز بر بازار اروپا داشته و نمایندگیای نیز در آمریکا ندارد یک خودکشی محض است. علاوه بر این آخرین چیزی که فولکسواگن آمریکا نیاز دارد یکی همکاری و پشتیبانی داخلی است.
بدون تصویب مقامات ردهبالای آلمانی اشکودا شانس ورود به بازار آمریکا را ندارد و بجای آن باید تمرکز اصلی خود را روی بازار اروپایی بگذارد.
قطعاً مهمترین مدل جدید این شرکت شاسیبلند کودیاک است که بازیگری تازهوارد در کلاس خود به شمار میرود و مدلی اساسی برای کمک به جلب برخی از تقاضاهای کراس اوورها و شاسی بلندها بهسوی اشکودا محسوب میشود. اگرچه که هنوز تحویل نمونههای اولیهی کودیاک آغاز نشده اما قبلاً تأیید شده که سال آینده نسخهی کوپهی این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی خواهد شد.
منبع: automobilemag