با به دست آوردن مالکیت فرمول 1 توسط لیبرتی مدیا امیدها برای آیندهی روشن مسابقات بیشتر شده و این ورزش محبوب میتواند باعث جذب خودروسازهای بیشتر شود.
علاوه بر این فیا امیدوار است که این خودروسازها در حال حاضر وارد مسابقات نشده و هنگامی که بحثها در مورد قوانین و پیشرانهها تکمیل شد علاقهی خود را نشان دهند.
طبق توافقی که بین بدنهی قانونگذاری مسابقات و خودروسازهای حاضر در مسابقات (مرسدس، رنو، فراری و هوندا) صورت گرفته، پیشرانههای 6 سیلندر توربوی هیبرید تا سال 2020 باقی خواهند ماند اما پس از آن تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود. پس از این زمان باید بحثهایی دربارهی اصلاح و استفاده از پیشرانههای کنونی و یا استفاده از مفهومی کاملاً متفاوت صورت بگیرد.
اما اگرچه که تغییرات در نظر گرفته شده از سال 2021 میتواند باعث علاقهی تیمها به شرکت در مسابقات شود اما فورد میگوید زمانی که هزینههای شرکت در چنین مسابقاتی اینگونه بالا باشد، سود کمی عاید تیم میشود.
Dave Pericak مدیر فورد پرفورمنس میگوید:
حقیقتاً ما دنبال فرمول 1 نیستیم. من آیندهی نزدیکی را برای حضورمان در مسابقات نمیبینم.
فرمول 1 بسیار گران است. اگر به هر بخشی که ما هماکنون در آن هستیم نگاه کنید یک ارتباط و پیوستگی با تمامی اهداف ما خواهید دید. این موضوع دربردارندهی توسعه ابراز، تکنولوژی و تزریق آن به خودروهای جادهای است. هر موضوعی که ما در آن فعالیم عنصری از آن را دارد.
آخرین باری که فورد بهصورت رسمی در فرمول 1 حاضر بود به سال 2003 و در قالب تیم جردن بازمیگردد. البته این حضور تنها تا یک سال بعد دوام داشت. یکی از مهمترین رویدادهای فورد در فرمول 1 قهرمانی شوکه کنندهی جیانکارلو فیزیچلا در گرند پری 2003 برزیل بود.
Pericak هفتهی گذشته نیز مجبور به رد کردن خبر برنامههای حضور فورد در مسابقات ایندی نیز شد. او گفت که احساس میکند برنامههای مسابقهای مثل جی تی، رالی قهرمانی جهان و… که ارتباط بیشتری با خودروهای جادهای دارند بهتر است:
ما از پیست برای تست و بهبود تکنولوژیهای خود استفاده کرده و آنها را وارد خودروهای جادهای میکنیم. این موضوع به خوبی کار میکند.