چند روز پیش بود که اشکودا نسخهٔ تواناتری از کراساوور کودیاک خود را با نام کودیاک اسکات معرفی کرد که تواناییهای آفرود آن بهبود یافته است. حالا نیز عضو دیگری به این خانواده اضافه شده که نمونهای اسپرت محسوب میشود و کودیاک اسپرتلاین نام دارد. این نسخهٔ در هر دو نمونهٔ پنجنفره و هفتنفرهٔ کودیاک قابل خریداری بوده و در بیرون ظاهر کمی تهاجمیتری دارد. کودیاک اسپرتلاین با سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده و رینگهای 19 اینچی دورنگ جذاب (رینگهای 20 اینچی نیز بهصورت سفارشی در دسترس هستند) به همراه تریم مشکیرنگ در جلوپنجره، قاب پنجرههای جانبی، آینههای جانبی و ریلهای روی سقف، از نسخههای دیگر متمایز شده است. علاوه بر این، دو سر اگزوز تزئینی نقرهایرنگ نیز در قسمت پایینی سپر عقب طراحی شده است درحالیکه اگزوز اصلی در زیر سپر پنهان شده است.
اما دقیقاً مانند نسخهٔ اسکات، مدل اسپرتلاین هم انحصاراً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه شده و از همان پیشرانهها استفاده میکند. ارزانترین مدل این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری بنزینی TSI با 150 اسب بخار قدرت است که شتاب صفرتاصد 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت را ارائه میکند. اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، میتوانند موتور بزرگتر 2 لیتری بنزینی TSI را سفارش دهند که 180 اسب بخار قدرت داشته و شتاب صفرتاصد را در هشت ثانیه طی میکند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت را دارد؛ اما اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، میتوانید نمونهٔ 2 لیتری دیزلی TDI را خریداری کنید. این موتور در دو سطح قدرت مختلف 150 اسب بخاری و 190 اسب بخاری ارائه میشود که نسخهٔ قویتر در 8.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد.
بازهم مانند کودیاک اسکات، نسخهٔ اسپرتلاین نیز بر اساس تیپ میانی Ambition ارائه شده است که البته تجهیزاتی چون صندلیهای اسپرت، انتخابگر حالات رانندگی مختلف، نورپردازی LED داخلی با 10 رنگ مختلف و چراغهایی در زیر آینههای جانبی جهت روشنایی مسیر در هنگام سوار و پیاده شدن در محیطهای تاریک به آن اضافه شده است. علاوه بر این، یک صفحهنمایش ویژه نیز در این خودرو ارائه شده که نیروی جی، خروجی لحظهای موتور، فشار توربوشارژر و دمای آب و روغن را نشان میدهد.
نسخههای اسکات و اسپرتلاین کودیاک در نمایشگاه ژنو امسال در ماه مارس رسماً به نمایش درخواهند آمد. این درحالی است که نسخهٔ اسپرتلاین تنها ظاهری اسپرتتر و تجهیزات داخلی و خارجی جدیدی را به کودیاک اضافه میکند و هیچ تغییری در پیشرانهها و قدرت نسبت به دیگر مدلها ندارد؛ اما اگر خواهان یک نسخهٔ اسپرت واقعی هستید باید تا زمان معرفی نسخهٔ پرچمدار کودیاک RS صبر کنید. این نسخه مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بایتوربودیزل متعلق به فولکسواگن پاسات خواهد بود که 240 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد.