پس از این که به نسخه جدید اشکودا اکتاویا صورتی جوان و زیبا داد ، تصمیم گرفت که دستی به سر و روی محصولات ب ام و بکشد.
جوزف کابان البته پیش از این مسئول طراحی ابر خودرویی بود که تا سالیان سال نامش در تاریخ خودروسازی دنیا خواهد درخشید و آن چیزی به جز بوگاتی ویرون نیست.
او قرار است از این به بعد مسئول طراحی بخشی از محصولات ب ام و باشد و این وظیفه را در 44 سالگی عهده دار شده و قرار است جایگزین کریم حبیب و بخشی از تیم طراحی با مدیریت آدریان ون هوویدونک باشد.
به نوعی این تنها تغییر خودروساز باواریایی نیست و از این به بعد دوماگوج دوک سرپرست تیم طراحی بخش M Power و بخش خودرو های الکتریکی با نام i خواهد بود. او که از سال 2010 با این برند همکاری داشته و بخشی از طراحی بیرونی i8 و i3 را قبلا به عنوان بخشی از تیم طراحی بر عهده داشته است.
از طرفی اشکودا هنوز نامی از جایگزین او در سمت طراح ارشد این شرکت به رسانه ها نداده و هنوز صندلی او خالی است. آخرین مدل هایی که قلم کابان در طراحی فیس لیفت آنها تاثیر داشته ، مدل سیتیگو ، و رپید است که هنوز معرفی نشده و البته به نظر می رسد نسل جدید یتی هم تحت تاثیر هنر او خواهد بود که البته این مدل نیز هنوز رونمایی نشده است.
ب ام و هنوز کار های مهمی مانند جایگزین Z4 و نخستین نسل از X7 را در دستور کار دارد و باید دید که دستپخت کریم حبیب در آخرین کارهایش در بخش خودروهای شهری ب ام و چه خواهد و پس از آن برنامه اصلی به سمت جانشین سری 6 خواهد چرخید که به احتمال زیاد نخستین کار جدید جوزف کابان در بخش طرحی ب ام و باشد.
گفتنی است که در سال های اخیر کوچ طراحان مطرح برند های اروپایی به سمت سرزمین های چین و ماچین (نظیر کره جنوبی) افزایش یافته و پس از آنکه پیتر شرایر به سراغ طراحی کیا و هیوندای رفت و در این مسیر موفق شد، بسیاری از طراحان به نام خودروسازان آلمانی نیز سر از خودروسازان چینی نظیر BYD، چری و جیلی در آوردند.
به نظر می رسد که کریم حبیب نیز پس از سال ها تجربه در زمینه طراحی خارجی محصولات ب ام و و مرسدس بنز به چنین سرنوشتی دچار شده و به یکی از شرکت های چینی کوچ کرده است، هرچند هنوز جزییات این نقل و انتقال به شکل رسمی مشخص نیست.