مرسدس بنز به تازگیاز یک موتور دیزلی جدید رونمایی کرده است که در کلاس E مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
از ویژگی های این موتور می توان به یک سیستم موثرتر در بخش خروجی گازهای اگزوز اشاره کرد.
به واسطه این تکنولوژی گازهای خروجی توربو هادوباره در محفظه احتراق مورد مصرف قرار می گیرند، هرچند مفهوم اصلی چنین کاری از مدت ها پیش به عنوان سامانه EGR وجود داشت، اما مرسدس بنز این تکنولوژی را به سطح جدیدی ارتقاء داده است.
بدین ترتیب میزان انتشار دی اکسید کربن و NOX به مقدار بسیاری کاهش یافته است.
این موتور جدید 4 سیلندر با کد OM 654 خوانده می شود و مرسدس اعلام کرده است که این موتور جدید برای طی کردن یک مسافت 100 کیلومتری تنها به 3.9 لیتر گازوییل نیاز دارد.
E220 d در هر کیلومتر تنها 102 گرم کربن دی اکسید تولید می کند که رقم بسیار پایینی حتی در مقایسه با موتور های بنزینی است.
در واقع این یکی از چندین موتور جدیدی است که مرسدس بنز ازحالا تا سال2019 معرفی و رونماییخواهد کرد.این موتور جدید به راحتی قوانین جدید و سخت گیرانه زیست محیطی مربوط بهسال 2017 را رعایت می کند.
در بخش موتورهای بنزینی هم مرسدس مدعی است که برای اولین بار از فیلترهایی استفاده کرده که قبل تر تنها در نمونه های دیزلی به منظور جذب ذره های خاص مورد استفاده قرار می گرفته است.
در واقع مرسدس با این حرکت خود می خواهد پیش از کوچ جهانی خودروسازان به سمت مدل های تمام الکتریکی، بر روی نمونه های دیگری از موتورها هم سرمایه گذاری گسترده ای انجام دهد و به قدرت نمایی خود در تمامی بخش های بازار ادامه دهد.
گفتنی است که مرسدس به واسطه حضور قدرتمند خود در فرمولاوان، در زمینه موتورهای بنزینی توربو نیز گوی سبقت را از سایر خودروسازان جهان ربوده و به راهکارهای فوق العاده ای برای تولید پیشرانه های قدرتمند و با دوام دست یافته است.