سرسخت مثل همیشه: آفرود با لندروور دیسکاوری 2017

سرسخت مثل همیشه: آفرود با لندروور دیسکاوری 2017

لندروور روی غلتک افتاده است. مدل دیسکاوری اسپورت مثل نقل‌ونبات می‌فروشد و رنجروور پرچم‌دار نیز در مصاف با حریفان عملکرد خوبی داشته است. خب حالا فشار روی دیسکاوری کاملاً جدید است تا داستان موفقیت شرکت را ادامه دهد.

discovery prototype td6

در طی سه دهه‌ی گذشته 4 نسل ابتدایی این شاسی‌بلند کاربردی به فروش شگفت‌انگیز 1.2 میلیون دستگاهی دست یافته‌اند.

discovery prototype td6

به منظور فهمیدن این موضوع که آیا نسل جدید این خودرو ارزش نشان دیسکاوری را دارد یا خیر نگاهی انداخته‌ایم به مدل پیش‌تولیدی و آن را در Blair Atholl اسکاتلند محک زده‌ایم. برای این تست ما تنها به دیدن توانایی‌های دیسکاوری جدید در راه‌های خشن و ناهموار محدود شده بودیم اما هنوز هم این خودرو راحتی و آسایش قابل‌توجهی داشت.

discovery prototype td6

پیش از آنکه حتی داخل کابین دیسکاوری جدید قدم بگذارید واضح است که این تازه‌وارد بلندقامت گران‌بهاتر احساس می‌شود. این خودرو نسبت به نسل قبلی صیقلی‌تر بوده و بسیاری از خطوط و انحناهای آن از دیسکاوری اسپورت کوچک‌تر گرفته شده‌اند. همچنین عناصر طراحی آشنایی چون سقف پله‌ای متمایز و طراحی جای پلاک عقب نیز در دیسکاوری جدید دیده می‌شوند.

discovery prototype td6

اولین چیزی که در خودرو به چشم می‌آید احساس جادار بودن است. زیرساخت این خودرو همان معماری آلومینیومی رنجروور است. این پلتفرم نه تنها به مهندسان لندروور اجازه داده که وزن خودرو را 480 کیلوگرم کاهش دهند بلکه باعث شده تا فاصله‌ی بین محورها نیز 38 میلی‌متر افزایش یابد و این امر فضای سر و پای کافی برای افراد بلندقد را فراهم می‌کند اگرچه که فاصله‌ی بین صندلی‌های ردیف دوم تاشونده و ستون C کم و تنگ است.

discovery prototype td6

new-discovery-prototype-td6_140

new-discovery-prototype-td6_159

new-discovery-prototype-td6_160

new-discovery-prototype-td6_133

new-discovery-prototype-td6_132

new-discovery-prototype-td6_125

discovery prototype td6

با قرار گرفتن هر 7 صندلی در جای خود دیسکاوری محفظه بار کوچک اما مفید 258 لیتری خواهد داشت درحالی‌که با خواباندن همه‌ی صندلی‌ها این فضا به 2406 لیتر افزایش می‌یابد.

new-discovery-prototype-td6_142

discovery prototype td6

discovery prototype td6

برای نمونه فضای بین صندلی‌های جلو جادار است. دکمه‌ی قرار گرفته روی داشبورد نیز برای کنترل سیستم تهویه و گرم شوندگی صندلی‌ها و همچنین فراهم کردن چندین فضای ذخیره‌ای بکار می‌رود. در حقیقت هرجایی که نگاه می‌کنید راه‌حل‌های مفید ذخیره‌ای وجود دارد.

discovery prototype td6

موقعیت رانندگی دیسکاوری جدید بالا بوده و شاید فکر کنید که در یک رنجروور هستید. نه‌تنها این خودرو از همان غربیلک فرمان و اهرم دنده استفاده می‌کند بلکه احساس ممتاز بودن مشابهی نیز دارد چراکه از مواد درجه‌یک استفاده شده و کیفیت ساخت خودرو خوب است.

discovery prototype td6

در زیر کاپوت خودرو پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی با قدرت 255 اسب بخار قرار دارد که با فشردن پدال گاز تنها غرشی خفیف از آن به گوش می‌رسد.

discovery prototype td6

همانند قبل این خودرو از گیربکس dual range و سیستم کنترل کشش و حالات مختلف رانندگی از جمله نرمال، چمن، شن و برف، گل، ماسه استفاده می‌کند. هرچند شما می‌توانید تنظیمات خودکار را که بی‌وقفه سطح چسبندگی خودرو را در نظر دارد استفاده کنید.

discovery prototype td6

discovery prototype td6

اما موضوع احساس‌برانگیز دیسکاوری جدید راحتی سواری آن است. علیرغم برخی مسیرهای ناهموار، لندروور بی هیچ زحمتی پایداری و آرامش بالایی دارد.

discovery prototype td6

discovery prototype td6

ما باید تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی لندروور دیسکاوری جدید منتظر بمانیم تا قضاوت نهایی در آن زمان انجام شود اما حتی در این تست آفرود محدود نیز واضح است که نسل جدید این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کابین دیسکاوری جدید جادار بوده و از نظر کیفیتی با رقبای گران‌تر برابری می‌کند؛ و همان‌گونه که انتظار دارید، دیسکو در راه‌های ناهموار نیز می‌درخشد. با بهای آغازین 43,495 پوندی، این خودرو باید به مصاف حریفانی سرسخت چون آئودی Q7 و ولوو XC90 برود.

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

discovery prototype td6

مشخصات لندروور دیسکاوری TD6 HSE Luxury

قیمت: 64,195 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 255 اسب بخار/600 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک با عملکرد dual range، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 7.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
موعد فروش: فوریه سال 2017

new-discovery-prototype-drive-screen_009

new-discovery-prototype-drive-screen_015

new-discovery-prototype-drive-screen_020

autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *