انتخاب ساب همواره به خاطر شهرت آن بوده است ، طراحی ظاهر وموتور توربو آن جدا كننده ساب از انتخاب خودروهای دیگر شده است. سیستم انتخابی تحرك چهارچرخ تقریبا احساس اتوموبیلهای دیفرانسیل عقب را در یاد راننده زنده میكند اما ورشكستگی ساب در سال 2010 باعث شد كه خرید ساب 3-9 مخاطره آمیز به نظر رسد . به عنوان كسی كه مدتی با این خودرو در منطقه سردسیر رانندگی كرده ام میتوانم بگویم به نكات بسیار ظریفی در طراحی آن دقت ویژه ای شده است . مثلا پس از استفاده از شیشه شوی خودرو و توقف عملكرد برف پاككنها همیشه مقداری آب روی شیشه سرازیر می شود که در ساب پس از 8 ثانیه برف پاککنها یكبار باقی مانده قطرات آب را پاك می كنند و یا برای شیشههای پنجره عقب از كنار ستون هم كانال كشی بخاری شده است. سقف دولایه جهت استحكام در تصادفات جان سرنشینها را نجات میبخشد ، گرمكن هوشمند شیشه عقب جهت یخ ردایی سریع در زمستان .
تعویض دنده بسیار سریع كه موجب شتاب به موقع خودرو می شود ، پایداری غیر قابل باور در پیچها و جاده های یخ زده و عملكرد قابل اعتماد در ترمزها ، جای پای مناسب و تقریبا بزرگ برای سرنشینان . ساب تفاوتهای عجیبی با سایر خودروها دارد مثلا سوئیچ خودرو در كنار ترمز دستی قرار دارد نه كنار فرمان .
در مدلهای گیربكس دستی نیز برای خارج كردن سوئیچ باید گیربكس در حالت دنده عقب قرا بگیرد تا سوئیچ آزاد شود و پس از بیرون آوردن كلید دنده قفل می شود و همچنین در حالت استارت باید اتومبیل خلاص شود تا خودرو روشن شود حالا به این سیستم ایمو بلایزر را هم اظافه كنید طبیعتا هیچ دزدی سراغ این اتومبیل نمی رود با این همه از دید كارشناسان نقاط قوت ساب 3-9 طراحی اسکاندیناوی در داخل و خارج، موتور قوی توربو، صندلی راحت، ایمنی بالا در تصادفاب ،انتقال قدرت نرم و صاف است. نقاط ضعف این خودرو نیر تاخیر عملكرد توربو شارژر ، سواری اندکی متلاطم و قیمت و مصرف بالای خوردو می باشد.