اختصاصی از نمایشگاه ژنو: وقتی کراسکوپه برای اولینبار در نمایشگاه توکیو 2011 رونمایی شد، گمانها بر این بود که این خودرو صرفا یک مدل مفهومی برای نشاندادن آینده کراساورها یا شاسیبلندهای فولکسواگن است؛ اما حضور مجدد کراسکوپه در نمایشگاه بینالمللی ژنو گواه این است که فولکسواگن افکاری فراتر از ارائه یک مدل مفهومی را در سر میپروراند . . .
کراسکوپه دارای پیشرانهای چهارسیلندر توربو دیزلی و همچنین دو موتور الکتریکی است. اولین موتور الکتریکی آن با گشتاور 180 نیوتنمتر هم میتواند چرخهای جلو را به حرکت بیاندازد و هم میتواند به عنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی دوم ایفای نقش کند.
موتور الکتریکی دوم آن نیز قادر به تولید گشتاوری معادل 270 نیوتنمتر است. این موتور نیروی خود را یا از موتور الکتریکی اول یا از باطریهای لیتیوم/یونی با توان مصرفی 9.8 کیلووات برساعت تامین میکند.
اما موتور دو لیتری دیزلی خودرو نیز به تنهایی قادر به تولید 400 نیوتنمتر گشتاور است. از اینرو کراسکوپه در مجموع دارای گشتاوری در حدود 700 نیوتنمتر بوده که با کمک گیربکس هفت دندهی دوکلاچه، در کمتر از 6.5 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 میرسد.
کراسکوپه دارای پنج حالت رانندگی مختلف شامل City ، Sport ،Offroad ، Charging و E-mode است. در حالت E-mode این خودرو با یک شارژ کامل و تنها با استفاده از موتور الکتریکی محور عقب میتواند در حدود 45 کیلومتر را با سرعت میانگین 120 کیلومتر برساعت طی کند.