اختصاصی از نمایشگاه نیویورک: بهار سال 2013 میلادی که نسخههای جدید ایمپالا به عنوان مدل 2014 راهی بازار شدند، میبایست امکانات بسیار کم و آن ظاهر نسبتا ناموزون گذشته ایمپالا را از یاد برد؛ محصول جدید شورولت میرود تا با مدلهایی همچون هیوندای آزرا، تویوتا آوالون و کرایسلر 300 رقابت کند . . .
شورولت با معرفی سدان لوکس بزرگ ایمپالا که دهمین نسل این خودرو نیز محسوب میشود، از طرفی دیگر نیز به جنگ برادران قدیمی خود یعنی کادیلاک و بیوک رفته است. ایمپالا بر پلتفرم Epsilon II جنرالموتورز ساخته شده، یعنی همان پلتفرمی که کادیلاک XTS و بیوک لاکراس از آن بهره میبرند.
برای این خودروی دیفرانسیل جلو، سه پیشرانه موجود است که همگی با یک گیربکس شش دنده اتوماتیک همراه میشوند: موتور 2.4 لیتری eAsisit با قدرت 182 اسببخار و گشتاور 233 نیوتنمتر؛ موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر اکوتک (Ecotec) با قدرت 195 اسببخار و گشتاور 253 نیوتنمتر؛ موتور 3.6 لیتری V6 با قدرت 303 اسببخار و گشتاور 358 نیوتنمتر.
به طول محوری ایمپالا 2014 در حدود 30.5mm افزوده شده؛ همچنین طول، عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب 22.8mm و 2.5mm و 5mm افزایش یافته است. ایمپالا سال آینده میلادی در سه مدل LS و LT و LTZ راهی بازار میشود. خط تولید آن نیز به احتمال فراوان در کانادا خواهد بود.