اختصاصی از نمایشگاه نیویورک:آقای Fred Diazاز مدیران کرایسلر و سرپرست زیرمجموعهدوج، در هنگام معرفی دوج رم 1500 بیان نمود که خودروی جدید نسبت به مدلهای سابق، سبکتر، قویتر، دارای یک شاسی محکمتر و همچنین با مصرف سوخت بهینهتر است؛ خودرویی که اقبال زیادی برای گرفتن لقب « بهترین وانت آمریکا » در سال آینده میلادی را دارد . . .
دوج پیشرانههای 3.7 لیتری V6 و 4.7 لیتری V8 سابق را کنار گذاشته تا مدلهای جدید رم با موتورهای 3.6 لیتری V6 و همچنین 5.7 لیتری V8 از نوع Hemi راهی بازار شوند. گیربکسهای استاندارد خودرو نیز همان شش دنده دستی سابق هستند اما سفارش گیربکس هشت دنده اتوماتیک نیز میسر است.
پیشرانه V6 این خودرو قادر به تولید 305 اسببخار قدرت در دور 6,400 و همچنین بیش از 364 نیوتنمتر گشتاور در دور 4,175 است. شتاب صفرتاصد خودرو نیز با این پیشرانه جدید در حدود 3.0 ثانیه سریعتر از موتور V6 سابق بوده و همچنین قابلیت استفاده از سوخت اتانول استاندراد (E85) را نیز دارد.اما پیشرانه V8 جدید دوج رم نیز میتواند 395 اسببخار را در دور موتور 5,600 و بیش از 551 نیوتنمتر گشتاور را در دور 3,950 تولید کند.
مصرف سوخت دوج رم1500 نیز در مدلهای V6 حدودا 20% و در مدلهای V8 در حدود 10% کاهش یافته است.دوج رم همچنین توانایی کشش 1,417 کیلوگرم در کمترین حالت را دارد که این میزان در نسخههای ویژه رم که با نامRam 1500 Tradesman Heavy Duty عرضه خواهند شد، تا 5,216 کیلوگرم افزایش مییابد.