رونمایی از نسل جدید سدان پرچم‌دار لکسوس LS در دیترویت

رونمایی از نسل جدید سدان پرچم‌دار لکسوس LS در دیترویت

28 سال پس از نمایش نسل اول لکسوس LS برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 1989، حالا سازندهٔ ژاپنی بازهم نمایشگاه دیترویت را برای رونمایی از نسل پنجم سدان پرچم‌دار خود انتخاب کرده است. لکسوس LS جدید دارای ظاهری کاملاً جسورانه و نوین با طرحی کوپه مانند است که البته هنوز هم فضای داخلی زیادی ارائه می‌کند. ازلحاظ طراحی، LS جدید بازتابی قوی از هویت منحصربه‌فرد ژاپنی و رویکردی لوکس است.

lexus-ls_500-2018-1024-01

مهندس ارشد LS جدید «Toshio Asahi» در مورد این خودرو می‌گوید:
«نه‌تنها LS نماد برند لکسوس است که حالا تبدیل به نسل جدیدی از خودروها شده است که تجسمی از سنت و فرهنگ ژاپنی را ارائه می‌کنند. بدین ترتیب LS باید بسیار فراتر از آن چیزی باشد که جهانیان از یک ماشین لوکس انتظار دارند».

2018-lexus-ls-9

2018-lexus-ls-16

2018-lexus-ls-13

lexus-ls_500-2018-1024-08

لکسوس LS جدید به‌طورکلی 1.5 سانتیمتر ارتفاع کمتری نسبت به نسل قبلی دارد و همچنین اولین سدان لکسوس به شمار می‌رود که دارای یک پنجرهٔ لچکی کوچک در انتهای پنجره‌های جانبی خود است. خریداران نیز می‌توانند برای این سدان لوکس ژاپنی از میان پنج نوع رینگ مختلف یکی را انتخاب کنند که شامل نمونه‌های 19 اینچی و 20 اینچی جدید می‌شود. نسل پنجم لکسوس LS دارای 5.23 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.45 متر ارتفاع است که تقریباً هم‌اندازهٔ نسخهٔ فاصله محوری کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 7 است. همچنین فاصلهٔ بین دو محور آن نیز 3.12 متر است که بازهم به نسخه‌های کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس نزدیک است.

lexus-ls-18-2

lexus-ls_500-2018-1024-19

lexus-ls_500-2018-1024-15

lexus-ls_500-2018-1024-1b

ازلحاظ عملکرد نیز استفاده از پلت‌فرم GA-L در LS جدید موجب شده که سواری برتر و هندلینگ متعادل‌تری را نسبت به نسل قبلی خود ارائه کند. همچنین لکسوس برای سدان پرچم‌دار خود از آخرین نسل تکنولوژی مدیریت داینامیک خودرو استفاده کرده است که تمامی بخش‌های ماشین مانند ترمز، موتور و تعلیق را کنترل می‌کند. این سیستم به حفظ ثبات و پایداری خودرو در سطوحی که اصطکاک کمی دارند مانند جاده‌های برفی و یخی کمک می‌کند. همچنین هندلینگ LS نیز با استفاده از میلهٔ تثبیت‌کنندهٔ فعال و سیستم پویایی هندلینگ لکسوس به همراه فرمان پذیری چرخ‌های عقب بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

lexus-ls_500-2018-1024-02

از سوی دیگر استفاده از مواد سبک‌وزن در ساختار نسل جدید LS مانند آلومینیوم موجب شده که وزن این خودرو بیش از 90 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش پیدا کند. تأمین نیروی این سدان لوکس نیز بر عهدهٔ یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربوی جدید است که عملکردی در سطح موتورهای V8 را بدون افزایش مصرف سوخت ارائه می‌کند درحالی‌که میزان صدا و ارتعاشات آن نیز به حداقل رسیده است. خروجی این پیشرانهٔ جدید 415 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است که پیش‌بینی می‌شود در نسخهٔ دیفرانسیل عقب، خودرو را ظرف 4.5 ثانیه از صفر به‌ سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند.

lexus-ls_500-2018-1600-06

lexus-ls_500-2018-1600-04

lexus-ls_500-2018-1600-0a

در LS جدید برای انتقال نیرو از یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک استفاده شده که از کوپهٔ LC قرض گرفته شده است. این برای اولین بار است که در یک خودروی لوکس خانوادگی از گیربکس 10 سرعته استفاده می‌شود. همچنین لکسوس برای این گیربکس از یک مُبدل گشتاور جدید استفاده کرده که ادعا می‌کند سرعتی یکسان با گیربکس‌های اتوماتیک دوکلاچهٔ مدرن امروزی دارد.

lexus-ls_500-2018-1024-0d

lexus-ls_500-2018-1024-10

lexus-ls_500-2018-1024-11

lexus-ls_500-2018-1024-17

lexus-ls_500-2018-1024-36

lexus-ls_500-2018-1024-39

lexus-ls_500-2018-1024-1d

lexus-ls_500-2018-1024-26

lexus-ls_500-2018-1024-22

lexus-ls-18-5

lexus-ls-18-6

2018-lexus-ls-32

2018-lexus-ls-31

lexus-ls-18-7

2018-lexus-ls-27

2018-lexus-ls-30

lexus-ls_500-2018-1024-28

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *