اختصاصی پاریس: بعد از انتشار نخستین تصاویر از این شاسی بلند لوکس انگلیسی حال جزییات کامل این خودرو در نمایشگاه پاریس 2012 منتشر شده است . . .
صرف نظر از ظاهر خودرو، رنجروور 2013 با یک شاسی آلومینیومی ساخته شده که بیش از 310 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به گذشته دارد. این امر موجب شده تا میزان مصرف سوخت خودرو به ویژه در مدل های 5.0 لیتری V8 آن در حدود 22درصد کاهش یابد. همچنین در سیستم تعلیق بادی این رنجروور بازنگری شده تا با انطباق خودکار میزان ارتفاع آن، راحتی و امنیت بیشتری برای سرنشینان حاصل شود. با آنکه فضای پای سرنشینان 120 میلیمتر افزایش یافته ولی اگر بازهم احساس ناراحتی می کنید همچون گذشته می توانید مدل های کشیده تر آنرا با فاصله محوری بیشتر سفارش دهید.
پیشرانه این خودرو بصورت استاندارد 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت 510 اسب بخار خواهد بود. البته لندروور دو موتور توربو دیزلی نیز برای آن تدارک دیده که یکی 3.0 لیتری V6 با قدرت 285 اسب بخار و دیگری 4.4 لیتری V8 با قدرت 340 اسب بخار است. هر سه پیشرانه مجهز به گیربکس هشت سرعته ZF خواهند بود. شتاب صفرتاصد مدل سوپرشارژ رنجروور نیز 5.1 ثانیه اعلام شده که حدود 0.8 ثانیه کمتر از گذشته است. در بحث مصرف سوخت ترکیبی نیز اقتصادی ترین مدل رنجروور نسخه های V6 آن بوده که 7.5 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می سوزانند.
قیمت پایه رنجروور 2013 از 83,500 دلار آغاز می شود که 4,000 دلار گران تر از مدل های 2012 است. همچنین قیمت مدل Autobiography Editionآن130,950 دلار و مدلUltimate Edition آن نیز 170,000 دلار خواهد بود.