جنرال موتورز هم همانند گوگل پروژه ای برای رانندگی خودکار فراهم دیده که البته پیچیدگی کمتری نسبت به سیستم گوگل دارد.
کادیلاک جزئیات بیشتری از این فن آوری را با نام سوپر کروز منتشر کرد. در این سیستم با کمک یک سری دوربین و حسگر و با استفاده از اطلاعات مسیریاب GPS می توان رانندگی در بزرگراهها را به خود ماشین سپرد. بنابراین نمی توان این سیستم را با رانندگی هوشمند گوگل که در هر شرایط و مسیری رانندگی را بر عهده می گیرد، مقایسه کرد. با این وجود می توان روش کادیلاک را اقتصادی تر و نزدیکتر به زمان حال دانست و احتمالا تا سه سال آینده نسخه تجاری شده آن را شاهد خواهیم بود.
سیستم سوپر کروز در شرایط مطلوب آب و هوا و مسیر، می تواند کلیه فرامین خودرو نظیر فرمان، ترمز و سرعت را بر عهده بگیرد. البته بیشتر در بزرگراههای شلوغ و حرکت سپر به سپر می توان از کارایی آن بهره گرفت. تلفیقی از اطلاعات دریافتی از رادار و سنسورهای اولتراسونیک و دوربین با اطلاعات GPS اساس این تکنولوژی را تشکیل می دهند. بعضی از این فن آوریها در حال حاضر روی تعدادی از خودروهای کادیلاک از جمله تمام مدلهای XTS مدل 2013 و ATS لوکس، یافت می شوند. بعنوان نمونه می توان ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند تطبیقی با تابلوهای بزرگراه، سیستم هوشمند کمک ترمز، هشدار فاصله از جلو، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، نمایش سربالا و غیره را نام برد.
به نظر شما با این همه سیستم کمکی رانندگی دیگر لذتی برای راندن باقی می ماند؟ شاید هم امنیت و آسایش بیشتر، ارزشش را داشته باشد.