شورولت کامارو ZL1 2017 دقیقاً از همان پیشرانهی بکار رفته در کوروت Z06 کنونی استفاده میکند.
قلب تپندهی این دو واحدی هیولایی است: پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری با قدرت خروجی 650 اسب بخار و گشتاور 880 نیوتون متر.
ارقام رسمی میگویند که ZL1 میتواند ظرف مدت تنها 3.5 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه کوروت این رکورد را در 2.95 ثانیه ثبت میکند.
اما در دنیای واقعی این دو چگونه عمل میکنند؟ هنسی پرفورمنس برای این شاخبهشاخ، موتوراسپورت پارک را انتخاب نموده است.
شاید انتظار داشته باشید که کوروت Z06 سبکتر و سریعتر بر کامارو ZL1 غلبه کند. هرچند از سرعت پایین و استارت از دنده دو فاصلهی هر دو خودرو بهطور قابلتوجهی کم است. کوروت مزیت نسبی دارد اما هرگز فاصلهی آن بیشتر از نصف طول خودرو نمیشود.
در برخی پیچها فاصله بیشتر میشود. کامارو ZL1 در زمان قابلتوجه 7 دقیقه و 29.6 ثانیه یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی میکند که بهتر از شلبی GT350R است. در مقابل کوروت Z06 تقریباً در 7 دقیقه و 8 ثانیه این فاصله را طی میکند که برای قرارگیری این خودرو در بین سریعترینهای جهنم سبز کافی است.
حتی در پیستی طولانی فاصلهی 21 ثانیهای تفاوتهای بین این دو خودرو را چه در زمینهی هدف ساخت و چه در بحث سوپرکار متمرکز بر پیست نشان میدهد.
در مسافتی طولانیتر کوروت پیش میافتد اما احتمالاً این موضوع تا زمانی که سرعت به بالای 160 کیلومتر در ساعت نرسد خیلی اتفاق نخواهد افتاد. البته در استارت از سکون نیز کوروت به آسانی پیروز خواهد شد.
نباید از ارزشهای کامارو چشمپوشی کرد. خودرویی که به وضوح سریعترین خودروی عضلانی دنیاست. در حقیقت این خودرو یکی از سریعترین مدلهای سه جعبهای دنیاست.
[دانلود ویدئو]