اگر بخواهیم واقعاً صادق باشیم، ما ایدهای دربارهی مکتب “Gesturism” نداریم. این حرکتی است که توسط هنرمندی فرانسوی Sen Shombit شروع شده است. طبق گفتههای نویسنده این مکتب اینگونه تفسیر شده است: “گرامیداشت خلاقانهی حرکات محدود همهی چیزهای زندگی، از مرگ تا تولد.”
این هنرمند فرانسوی که ریشهای هندی دارد خودروی هنری موجود را “نوعی از دیالوگ بین رنگآمیزی و طراحی، بین هنر و تکنولوژی و بین خود هنرمند و رنو میداند.”
Shombit که در کلکتهی هند متولد شده میگوید مکتب هنری Gesturism دربردارندهی موارد زیر است:
- حرکتی بدون مطالعهی اولیه و بدون کمک
- انرژی زیاد در رفتار انسان
- پویایی زیاد با ارتعاشات اساسی
- شوک تفاوت
- صنعت دستساز، رها از هنر دیجیتال
بخش هندی رنو از این هنرمند 62 ساله درخواست داشته تا هنر شخصی خود را روی مدل سرشناس کوئید بکار گیرد. این خودرو در نمایشگاه Désordre باربیزون که در 60 کیلومتری جنوب پاریس قرار دارد در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
رنو میگوید:
این اولین باری است که یک هنرمند روایت استایل خود را در فرم یک خودروی هنری بیان نموده و این موضوع در مقابل خودروهای هنری ابتدایی است که توسط هنرمندانی چون Lichtenstein، Warhol و به نمایش درآمدهاند.
بازار اصلی کوئید که در چنای ساخته میشود هند است اما رنو قبلاً اعلام کرده که این کراس اوور کوچک را به برزیل نیز صادر خواهد کرد. تا این لحظه حضور این خودرو در اروپا اعلام نشده اما بازوی اروپای شرقی رنو یعنی داچیا اعلام کرده که “هرگز نگویید هرگز.”
شانس حضور این خودرو در قارهی سبز کم است چراکه به منظور برآورده کردن قوانین ایمنی مدرن این قاره باید تغییرات چشمگیری داشته باشد. قبلاً دیدیم که نسخهی اولیه ی کوئید در تستهای تصادف ان کاپ جهانی هیچ ستارهای را به دست نیاورد اما بعد از ایجاد تغییراتی در ماههای بعد توانست یک ستاره را کسب کند.
البته یک دلیل دیگر برای عدم عرضهی کوئید در اروپا میتواند این موضوع باشد که با آمدن کوئید ریسک اینکه فروش داچیا ساندرو استپوی کاهش یابد وجود دارد.
منبع: motor1