در دنیای خودرو شاهد دو دستهی خودروسازان و تیونرها هستیم. برخی از تیونرها به حدی خودروهای اصلی را اصلاح میکنند که آنها را میتوان به عنوان خودرویی کاملاً متفاوت در نظر گرفت؛ اما اکثر تیونرها به ایجاد تغییراتی متوسط اکتفا میکنند. تعداد معدودی از تیونرها هم وجود دارند که خودروهایی کاملاً متفاوت و اصیل میسازند و این خودروها حتی از نظر اسمی نیز بر پایهی محصولات خودروسازان ساخته نشدهاند.
سالین از جملهی این تیونرها است که با مدل S7 خود را اثبات نمود. هنسی نیز تا حدی با مدل ونوم GT پا در این راه گذاشت. هماکنون راف در حال آماده شدن برای پیوستن به این نوع تیونرها است. این تیونر افسانهای که تاریخچهای پرافتخار از اصلاح خودروهای گوناگون پورشه دارد در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 از خودروی اسپورت کاملاً جدیدی که بر پایهی شاسی خودش ساخته شده رونمایی خواهد کرد.
راف تا به حال جزئیات بسیار کمی از خودروی یاد شده را منتشر کرده اما میدانیم که مدل مذکور بر پایهی شاسی کربن مونوکوکی که مشابه تنظیمات استفاده شده توسط تیمهای فرمول 1 و سازندههای تاپ سوپرکارها است ساخته خواهد شد.
از دیدن پیشرانهی شش سیلندر تخت سرچشمه گرفته از پورشه در خودروی RUF شگفت شده نخواهیم شد. این تیونر مشهور ثابت کرده که استاد خارج کردن عصارهی خالص پیشرانههای گروه فولکسواگن و پورشه است به گونهای که شاهد پیشرانهی 770 اسبی در لایکن هایپراسپورت و نیروگاه 900 اسب بخاری در فنیر سوپراسپورت هستیم.
تا این لحظه چیزی بیشتر از جزئیات یاد شده را نمیدانیم اما ما به شما میگوییم که این خودرو احیا کنندهی روح پرندهی زرد 1987 خواهد بود. پرندهی زرد نسخهی بسیار ارتقا یافتهی نسل اول 911 بود که توانست در آن زمان به سقف سرعت 343 کیلومتر دست یافته و عنوان سریعترین خودروی دوران خود را به دست آورد.