آنگونه که « دنیای اقتصاد» گفته است، روز چهارشنبه شانزدهم فروردینماه 91 کمپانی هیوندای رسما از تعلیق روابط تجاری خود با بازار ایران خبر داده است . . .
این اقدام کرهایها درحالیست که شرکت پژو نیز چندی پیش اعلام کرده بود که دیگر تمایلی به ادامه شراکت خود با ایرانیها ندارد. البته باید اذعان کرد بلایی که پژو می خواهد بر سر شریک دیرینه خود بیاورد، قابل مقیاسه با اقدام اخیر هیوندای نیست! اما به هرحال باید پذیرفت که محصولات هیوندای هماکنون بزرگترین سبد واردات خودرو به کشور را در اختیار دارند.
همچنین باید امیدوار باشیم که هیوندای تنها به قطع روابط مستقیم خود با ایران بسنده کند – همانند کاری که تویوتا با نمایندگی ایرتویا در سال گذشته کرد – و گرنه آینده ناخوشایندی در انتظار بازار کشورمان خواهد بود.
البته اگر روابط مستقیم هیوندای با ایران قطع شود، واردکنندهها به سراغ واسطههای فروشهمچون کشورهای حوزه خلیجفارس، میروند که نهایتا بازهم به افزایش قیمت خودروها منجر خواهد شد.