با انتشار اولین تصاویر غیر رسمی از سری جدید چروکی، جیپ هم مجبور به افشای اطلاعات اولیه آن قبل از رونمایی اش در اواخر اسفندماه 91 در نمایشگاه نیویورک 2013 شد؛ چروکی 2014 بیش از هر زمان دیگری ابعادش بزرگتر شده، جلوپنجره ای مدرن تر داشته و چهره اش فوق العاده بد شده!
افسوس ما به این دلیل است که یک کمپانی با اصالت که در تکنولوژی چیزی کمتر از خودروسازان اروپایی نیست چرا باید چنین بلایی را بر سر یکی از صاحب نام ترین شاسی بلندهای سایز متوسط جهان بیاورد؟ به نظر شما واقعا کسی در گروه طراحی این خودرو نبوده که به چراغ های بسیار باریک و کشیده چروکی شک کند؟! دوحالت بیشتر ندارد؛ یا اینکه ما هنوز در تعریف زیبایی مشکلی بنیادی داریم یا اینکه جیپ طراحانی چینی استخدام کرده!
از طراحی بحث برانگیز چراغ ها که بگذریم، به جلوپنجره ای منحنی شکل جیپ می رسیم که با داشتن هفت خانه مستطیلی که اطراف آن کروم کاری شده برای همه آشناست. طرح عضلانی کاپوت در کنار گلگیرهای مربعی چروکی هم سهم زیادی در القا کردن حس اسپرت به راننده آن دارند.
چروکی 2014 از پلت فرم CUSW کرایسلر بهره می برد؛ یعنی همان پلت فرم دوج دارت. گفته می شود مدل های استاندارد چروکی دیفرانسیل جلو هستند ولی بصورت سفارشی مدل های AWD آن نیز عرضه می شوند.
هنوز از جزئیات فنی خبر موثقی در دست نیست. خط تولید چروکی 2014 در کارخانه کرایسلر در شهرToledo در ایالت اوهایو بوده و اولین سری آن از پاییز 2013 تحویل مشتریان می شود. اگر هنوز هم علاقه تان را به چروکی از دست نداده اید منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه در هفته های آتی باشید.
************************************************
بروز رسانی – نمایشگاه نیویورک 2013: چروکی 2014 که جانشین جیپ لیبرتی (2001 تا 2012) شده، چیزی حدود 181 کیلوگرم کاهش وزن دارد و در ابتدای عرضه آن بصورت اختصاصی با گیربکس 9 سرعته اتومات تحویل مشتریان می شود . . .
گیربکس 2.4 لیتریTigershark بنزینی چروکی، 184 اسب بخار قدرت و 232 نیوتن متر گشتاور دارد؛ چروکی با این موتور می تواند مسافت متوسط 800 کیلومتری را با باک پر طی کند. اما اگر خواهان قدرت بیشتری هستید باید به سراغ موتور 3.2 لیتری V6 آن بروید که 267 اسب بخار قدرت و 316 نیوتن متر گشتاور دارد. سایر مشخصه های مهم این خودرو عبارتند از:
- کاهش 45 درصدی مصرف سوخت.
- بهترین شاسی بلند V6 به لحاظ بکسل کردن 2,041 کیلوگرم.
- بهره گیری از سیستم جدیدSelec-Terrain با 5 حالت مختلف رانندگی و 12 سیستم ایمنی.
- اولین شاسی بلند تولیدی جهان با گیربکس نه سرعته، 10 ایربگ.
- نمایشگر 3 اینچی صفحه کیلومتر،نمایشگر 5 اینچی (سفارشی 8.4 اینچی) لمسی کنسول.
- چند رسانه ایUconnect با دسترسی موبایل، سیستم راهیابی، رادیو ماهواره ای.
- ParkSense یا سیستم کمکی پارک برای نخستین بار.